Esteu aquí

Projecte per recuperar la biodiversitat dels amfibis al Prat

La presència de poblacions d’amfibis és un bon indicador de la salut dels ecosistemes.

dimecres, 27 gener, 2010 - 09:51

Un projecte presentat per l’Ajuntament del Prat en col·laboració amb l’Associació Herpetològica Espanyola sobre la recuperació de la biodiversitat dels amfibis al delta del Llobregat ha rebut un ajut econòmic per part de la Fundació Biodiversitat, adscrita al Ministeri de Medi Ambient, Rural i Marí.

Al delta habitaven a principis del segle XX sis espècies d’amfibis: el tòtil, el gripau comú, el gripau corredor, el gripau d’esperons, la reineta i la granota verda.

Tres d’elles ja han desaparegut (el gripau comú, el corredor i el d’esperons) i dues són molt escasses (reineta i tòtil). Només la granota verda és encara abundant.

El projecte municipal proposa crear nous hàbitats de reproducció a tres sectors: Espais Naturals del Riu - la Ricarda, pineda de Can Camins i platja del Prat, que permetin la connexió entre nuclis aïllats, augmentin la diversitat d’espècies i facilitin la recolonització dels espais litorals per nous individus des de l’interior.

Compartir

Noticies relacionades

dimarts, 3 març, 2026 - 14:00

Arrenca una nova edició de les Festes de la Carxofa amb les XVIIenes Jornades Gastronòmiques

La presentació del cartell, obra del creador pratenc Gabri Guerrero, i dels...

dimecres, 25 febrer, 2026 - 15:15

La tortuga Rotllà, recuperada al CRAM amb el suport de l’Ajuntament del Prat, torna al mar

La ciutadania podrà seguir el periple de l’animal, que porta el nom d’un...

dimarts, 24 febrer, 2026 - 13:30

Eleccions agràries a Catalunya el proper dia 27 de febrer de 2026

El pròxim 27 de febrer del 2026 està previst que se celebrin eleccions...