Esteu aquí

Primera pedra del tren llançadora a l'aeroport, que pararà al Prat

El tren connectarà cada quart d'hora la terminal T1 de l'aeroport amb el centre de Barcelona a partir de 2018

dijous, 23 juliol, 2015 - 14:27

Aquest dimecres s'ha posat la primera pedra de les obres de construcció de la nova connexió ferroviaria entre l'aeroport i el centre de Barcelona, un tren llançadora que tindrà parada a l'estació del Prat.

Les obres costaran 220 milions d'euros i donaran servei a entre 7 i 9 milions de passatgers l'any. Els treballs duraran uns tres anys i tres mesos, amb una data estimada de posada en marxa del tren llançadora de l'any 2018. Serà dos anys després que entri en funcionament la línia 9 del metro, que ja estarà operativa al febrer de l'any que ve i enllaçarà, de moment, l'aeroport, el Prat, la Fira de Barcelona i la Zona Universitària.

El regidor de mobilitat i transports de l'Ajuntament del Prat, Sergi Alegre, s'ha mostrat content amb l'inici de les obres, però ha recordat que "és una obra llargament reivindicada que fa cinc anys que s'hauria d'haver fet".

A l'acte de col·locació de la primera pedra, celebrat a prop del Mas Blau, a l'altra banda de l'autovia, hi han participat, entre altres autoritats, la ministra de Foment, Ana Pastor; l'alcalde del Prat, Lluís Tejedor; i el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Santi Vila.

Compartir

Noticies relacionades

dijous, 17 juliol, 2025 - 14:45

Nou sentit de circulació al polígon Urgoiti per millorar la seguretat viària

Les intervencions es completaran la propera setmana i afavoreixen la connexió...
garbelladora amb.jpeg

dijous, 17 juliol, 2025 - 14:00

Finalitzen les tasques de neteja de la platja arran de l’episodi de fortes pluges

L’AMB ha dut a terme treballs intensius per retirar la gran quantitat de...

dimecres, 16 juliol, 2025 - 10:00

Al setembre, nova línia de subvencions per adaptar taxis a les persones amb diversitat funcional

Amb aquesta convocatòria, es vol garantir una ciutat més inclusiva, amb...