Esteu aquí

Primera observació al delta de l'ocell escuraflascons de Wilson

Es va detectar diumenge dia 19 als Espais Naturals del Riu.

dimarts, 21 octubre, 2008 - 16:33

Des de diumenge 19 d'octubre es pot veure als Espais Naturals del Riu un escuraflascons de Wilson (Phalarophus tricolor). Ha estat vist des de l’aguait del Sabogal, mirant en direcció als marges, recentment desbrossats, de l'estany de Cal Tet.

L'escuraflascons de Wilson és un ocell americà i aquesta és la primera vegada que es té notícia d'haver estat vist al delta del Llobregat, i de les poques a Catalunya i a la Península Ibèrica. L’ocell encara hi era el dimarts 21 al matí.

Aquest ocell és un limícola americà d’un grup molt particular perquè està format per les úniques espècies de limícoles pelàgics, que viuen en mar obert. Obtenen el seu aliment d’una forma molt curiosa, nedant, com farien els ànecs.

Compartir

Noticies relacionades

dilluns, 30 març, 2026 - 13:30

El PR3 allarga el seu recorregut fins la platja els caps de setmana i festius

Fins al 29 de setembre, el PR3 perllonga el seu trajecte fins al litoral els...

divendres, 27 març, 2026 - 14:15

La Hora del Planeta 2026 celebra 20 anys i El Prat es suma apagant la Casa de la Vila i les torres d’aigua

El municipi participarà el 28 de març en l’apagada mundial impulsada per WWF...

dimecres, 18 març, 2026 - 21:00

L’Ajuntament impulsa “Un Prat millor”, un pla d’actuacions intensives per reforçar el manteniment i la neteja de l’espai públic

Amb aquest pla es faran més de 6.000 microintervencions de millora carrer a...