Esteu aquí

Premi de medi ambient per a l'Ajuntament

dimecres, 1 desembre, 2004 - 14:25

Al mes d'octubre passat, l'Ajuntament del Prat va rebre el premi "La nostra terra, el nostre futur", en la seva primera convocatòria. Aquest guardó, d'àmbit estatal, l'atorga la secció espanyola de la multinacional de reprografia Lanier amb l'objectiu de premiar les iniciatives de conscienciació mediambiental que desenvolupen els ajuntaments.

El projecte premiat duu per títol "La nova cultura de l'aigua als centres educatius del Prat de Llobregat. Ecoauditoria i accions ambientals". Des de fa anys, l'Ajuntament treballa activament amb tots els centres educatius de la ciutat oferint una gran varietat d'activitats educatives relacionades amb el medi ambient natural i urbà.

L'ecoauditoria de l'aigua, el projecte presentat al premi, és un estudi que proposa treballar, d'una manera integral, el tema de l'aigua als centres docents amb l'objectiu de conèixer com s'utilitza i quin consum té. A partir d'aquesta anàlisi s'estableixen un conjunt de propostes que han de permetre reduir el consum d'aigua i fer-ne un ús més eficient i racional. El pas següent és establir la prioritat de les accions ambientals previstes, fer una valoració econòmica i elaborar el calendari d'aplicació.

El curs passat, l'ecoauditoria de l'aigua es va fer, com a prova pilot, a l'Institut Ribera Baixa i va ser una experiència molt interessant que va permetre que al llarg d'aquest curs escolar es comencin a aplicar les accions previstes. Durant aquest curs, l'ecoauditoria de l'aigua es farà en altres centres educatius del municipi.

 

Compartir

Noticies relacionades

dijous, 17 juliol, 2025 - 14:45

Nou sentit de circulació al polígon Urgoiti per millorar la seguretat viària

Les intervencions es completaran la propera setmana i afavoreixen la connexió...
garbelladora amb.jpeg

dijous, 17 juliol, 2025 - 14:00

Finalitzen les tasques de neteja de la platja arran de l’episodi de fortes pluges

L’AMB ha dut a terme treballs intensius per retirar la gran quantitat de...

dimecres, 16 juliol, 2025 - 10:00

Al setembre, nova línia de subvencions per adaptar taxis a les persones amb diversitat funcional

Amb aquesta convocatòria, es vol garantir una ciutat més inclusiva, amb...