Esteu aquí

Prat Espais assessora i intermedia entre propietaris i llogaters per la crisi pel coronavirus

L'Ajuntament fa una crida als propietaris a actuar amb responsabilitat social en l'actual context

dijous, 2 abril, 2020 - 09:45

L'Ajuntament del Prat de Llobregat ha habilitat un servei d'informació, assessorament i intermediació per atendre persones que poden perdre l'habitatge per situacions de salut o econòmiques derivades del context de crisi pel coronavirus. Així mateix, el consistori fa una crida a les persones propietàries de pisos en lloguer que tinguin present aquest context de dificultats i actuin amb responsabilitat social.

Destinataris

El nou servei, es presta per via telefònica i per correu electrònic des de l'empresa municipal d'habitatge, Prat Espais. S'hi poden adreçar: 

  • Llogaters
  • Propietaris d'habitatges amb crèdits hipotecaris vigents
  • Propietaris d'habitatges llogats a terceres persones
  • Altres persones que estiguin en risc de pèrdua de l'habitatge

Com accedir al servei

Donada la situació de confinament general, al servei no s'hi pot accedir presencialment i cal fer-ho per telèfon: 933 705 054, marcant l'extensió 255,  de 10 a 13 h, de dilluns a divendres; o per correu electrònic: habitatge@pratespais.com

Competència estatal

En la situació actual de confinament i aturada econòmica molta gent s'ha quedat sense ingressos i pateix per si podrà pagar el lloguer o la hipoteca. Les competències en aquest àmbit corresponen al Govern central i, per tant, la ressolució dels problemes no està a les mans de Prat Espais ni de l'Ajuntament. L'empresa municipal d'habitatge, però, sí que pot informar, assessorar, intermediar i resoldre dubtes.

Altres consultes

Per a altres consultes específiques o generals en relació a altres programes d'habitatge gestionats per Prat Espais, la forma de contacte és el mateix telèfon 933 705 054, de dilluns a divendres de 9h a 14h i de dilluns a dijous de 15h a 18h; i els correus electrònics habitatge@pratespais.com o info@pratespais.com. Poden contactar d'aquesta forma els següents col·lectius:

  • Persones que vulguin informació en relació a tràmits d'habitatge com ajust, registre de sol·licitants d'HPO i altres gestions.
  • Els propietaris i llogaters de la Borsa d'habitatges de lloguer que estiguin afectats o tinguin dubtes en relació a la situació actual i les seves derivades en l'habitatge.
  • Els llogaters del Parc social d'habitatge públic gestionat per Prat Espais que estiguin afectats o tinguin dubtes en relació a la situació actual i les seves derivades en l'habitatge.

La renda de lloguer se seguirà adaptant als ingressos de la llar i a altres aspectes socials.

Preguntes freqüents

El web de Prat Espais ha habilitat un apartat de preguntes més freqüents sobre habitatge en la situació actual, amb les respostes corresponents.

Compartir

Noticies relacionades

dimecres, 25 novembre, 2020 - 09:15

L'Ajuntament reactiva les trucades a persones grans que viuen soles

Tal com ja es va fer durant la primera onada de la covid-19
Piscines CEM Sagnier

dilluns, 23 novembre, 2020 - 17:15

Els equipaments esportius municipals retornen progressivament a les activitats

Aquest dilluns 23 de novembre hem entrat al tram 1 del procés de represa de l...

dilluns, 23 novembre, 2020 - 17:00

L’activitat cultural presencial es recupera de forma gradual

Les noves mesures es revisaran quinzenalment i s'ampliaran serveis i...