Esteu aquí

Per on poden circular els patinets elèctrics al Prat?

A manca d’una normativa específica a nivell estatal, en elaboració, la Policia Local del Prat fa algunes recomanacions

Un patinet elèctric circula pel carril bici del c. del Coronel Sanfeliu.

dijous, 28 febrer, 2019 - 09:15

En els últims temps, els vehicles de mobilitat personal (VMP), com patinets —especialment els elèctrics—, monopatins, patins, monocicles, etc., han proliferat al Prat i a tot l’entorn metropolità.

Actualment s’està elaborant una normativa estatal per regular els usos dels VMP, mentre que algunes grans ciutats, com Barcelona o València, han aprovat ordenances específiques.

El Prat, com la immensa majoria de municipis, es regeix pel Reglament General de Vehicles i el de Circulació, que es refereixen a vehicles de motor, bicicletes i vianants. Però els VMP no es consideren ni vehicles, ni bicicletes, ni vianants.

Per la calçada, no (excepte pels bicicarrers)

Malgrat aquesta situació ambígua pel que fa a les normatives, la Instrucció 16V-124 del Ministeri de l’Interior, de 3 de novembre de 2016, estableix que els VMP no poden circular per la calçada, i que els ajuntaments poden regular-ne l’ús per carrils bici, bicicarrers, places, parcs i zones de vianants.

La Policia Local del Prat recomana que els VMP, quan comparteixin espais destinats als vianants, s’adaptin a cada cas i circumstància, modulant la velocitat quan calgui i respectant l’ús de l’espai que fan les persones que van a peu, que sempre tenen prioritat.

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 14 agost, 2026 - 16:30

Continua l'estat excel·lent de l'aigua a la platja del Prat

Un nou control de l'Agència Catalana de l'Aigua certifica que la qualitat de...

divendres, 14 agost, 2026 - 14:45

Actuació de millora i renovació del verd urbà a Coronel Sanfeliu i Remolar

Les feines s’estan desenvolupant durant aquest mes d’agost i han previst l...

dimarts, 4 agost, 2026 - 13:30

Què fer si es troba un pollet fora del niu durant la temporada de cria?

L’Ajuntament del Prat proporciona un protocol d’acció i les clíniques...