dissabte, 1 maig, 2004 - 15:37
Aquest Pla respon a la necessitat de donar una resposta adequada i racional a les situacions d'emergència que es puguin donar al Prat, de manera que s'activin tots o alguns dels mitjans i recursos públics o privats davant situacions de risc greu, calamitat pública o catàstrofe, que puguin afectar la població, els béns i el territori.
L'Ajuntament, en compliment de la normativa establerta i seguint el concepte preventiu de coordinar serveis, recursos i accions, durà al pròxim Ple municipal l'aprovació del Pla Bàsic d'Emergència Municipal. Aquest Pla substituirà el que es va aprovar l'any 1991 i va ser modificat i actualitzat el 1994, i dotarà la ciutat d'un instrument bàsic de planificació de l'acció pública en matèria de protecció civil.
El Pla es compon de diferents documents d'interès, necessaris per fer-ne una activació correcta: document bàsic, manual d'actuació, catàleg de recursos municipals, programa d'implantació i manteniment, i directori telefònic.
Recursos humans i materials
Aquest instrument permetrà a l'Ajuntament gestionar i coordinar els recursos humans i materials necessaris i disponibles en el cas que s'activin els diferents nivells d'alerta o emergència. També fixa la coordinació amb la resta d'administracions públiques (Generalitat, Delegació del Govern, Diputació, Àrea Metropolitana, Consell Comarcal...), en funció del nivell d'actuació del Pla i de l'àmbit potencial d'afectació territorial i de persones. Cal destacar-ne alguns aspectes, com ara l'organigrama municipal responsable del funcionament, l'aplicació i el manteniment del Pla. Hi consten totes les persones responsables -polítiques i tècniques- i els diferents grups d'actuació que el componen (director, consell assessor, gabinet d'informació, coordinador, comissió local d'emergència), i també els grups d'intervenció, sanitaris, de logística i acollida, d'ordre i avisos a la població i de seguretat hidràulica. Una vegada homologat el Pla, es desenvoluparà un procés d'informació i formació per a tot el personal que pugui tenir implicació directa o indirecta en l'activació, i també per al conjunt de la població, ja siguin entitats i associacions com ciutadania en general.
Pel que fa a la població, caldrà donar missatges i consells respecte del que és recomanable fer i tenir, de manera individual i col·lectiva, segons els casos. Fins i tot es preveu la necessitat de fer exercicis i simulacres teòrics i pràctics, relacionats amb les diferents situacions d'emergència que es puguin donar, tant per a sectors de la població com per a diferents zones del territori.
Tota aquesta planificació s'anirà desenvolupant de manera paral·lela a la que s'està duent a terme, des de fa uns quants anys, en relació amb els plans d'autoprotecció del conjunt d'equipaments i serveis públics de la ciutat que ho demanen (centres educatius, esportius, culturals, d'atenció social...).
divendres, 25 abril, 2025 - 11:30
divendres, 28 març, 2025 - 15:30
dijous, 27 març, 2025 - 20:15