Esteu aquí

Nou decret d'atenció educativa a l'alumnat, en el marc d'un sistema educatiu inclusiu

Es passa de regular l’escola inclusiva i l’alumnat que presenta necessitats educatives especials a establir un marc que afecta tot l'alumnat i tot el sistema educatiu

dilluns, 20 novembre, 2017 - 11:15

El 17 d’octubre passat es va publicar el nou decret d'atenció educativa a l'alumnat, a través del qual es passa de regular l’escola inclusiva i l’alumnat que presenta necessitats educatives especials (NEE) a establir un marc que afecta tot l'alumnat i tot el sistema educatiu.

Canvis rellevants

Alguns dels canvis rellevants que introdueix són els següents: 

  • L’escolarització en centres ordinaris de tot l’alumnat amb necessitats educatives especials, com a principi general. Únicament l’alumnat amb discapacitats greus o severes podrà ser escolaritzat a centres d'educació especial.
     
  • Per a l'escolarització d'alumnes en un centre d'educació especial cal que les famílies acceptin la proposta feta per l'EAP (Equip d’atenció psicopedagògic). En el supòsit que les famílies no ho acceptin, la Inspecció d'Educació pot emetre un informe i serà la direcció dels serveis territorials o la gerència del Consorci d'Educació qui resolgui l'escolarització en última instància.  
     
  • Els centres d’educació especial  diversifiquen els seus serveis per esdevenir també centres proveïdors de serveis i recursos per als centres educatius ordinaris.

El decret recull les mesures i els suports per a l’atenció de l’alumnat que permeten organitzar els recursos i la intervenció educativa, així com la detecció i l’avaluació de les necessitats educatives de suport educatiu i el pla de suport individualitzat per respondre-hi.

El decret també fa referència a l’atenció educativa dels alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu en tots els ensenyaments, inclosos els ensenyaments postobligatoris, de transició a la vida adulta i de persones adultes.
 

Compartir

Noticies relacionades

dilluns, 3 novembre, 2025 - 13:00

T’agradaria ser Patge Reial?

Ja pots presentar la teva candidatura, a partir del 3 de novembre

dimarts, 28 octubre, 2025 - 11:45

El Prat consolida una oferta educativa de més de 17.000 places

El document de dades del curs escolar 2025-2026 recull informacions d’interès...

divendres, 24 octubre, 2025 - 09:45

El Consell de l’FP subratlla la posada en marxa de la Comissió de Planificació de l’Oferta

El Plenari del Consell de l’FP el considera un espai de treball clau per...