Esteu aquí

Més natura als patis escolars

El projecte s’inclou als pressupostos participatius d’aquest mandat

dijous, 16 març, 2023 - 12:00

La transformació dels patis escolars en espais més naturals i més segurs ja és visible. El projecte, inclòs en els pressupostos participatius d’aquest mandat, pretén fomentar l’ús del pati escolar com un espai d’aprenentatge més per als infants i deixar enrere el predomini del formigó, dels paviments grisos i de l’exposició excessiva al sol.

L’actuació s’ha estès a 19 centres escolars municipals, en els quals s’ha aplicat la proposta més adient en cada cas. De forma general, s’han instal·lat jardineres hort, de grans dimensions, amb la plantació de planta aromàtica; jardineres de fusta, amb renovació anual de la planta; i cabanes vives, una construcció a base de vares de salzes que permet que es configuri una estructura verda viva que dona ombra al pati i esdevé també un element de joc per als infants.

Així mateix, s’han dut a terme actuacions especials en centres concrets. A l’escola Jacint Verdaguer, s’ha construït una pèrgola de fusta amb plantes enfiladisses, mentre que, a l’escola Galileo Galilei, s’ha habilitat un jardí de papallones. Igualment, s’ha plantat arbrat en patis molt oberts per tal d’afavorir que hi toqui el sol a l’hivern i que, a l’estiu, siguin espais amb ombra.

Han col·laborat en el projecte els departaments d’Educació, Serveis Municipals i Medi Ambient, i el Programa de Govern Obert i Qualitat Democràtica de l’Ajuntament.

Compartir

Noticies relacionades

dimecres, 27 març, 2024 - 09:45

Les jornades de portes obertes a les escoles bressol se celebraran entre l'11 i el 30 d'abril

Les preinscripcions per al curs vinent s'hauran de tramitar del 6 al 19 de maig

divendres, 22 març, 2024 - 13:00

El PR3 ja arriba a la platja

Des del 23 de març i fins al 30 de setembre, el PR3 perllonga el seu trajecte...
torre aigua sant cosme

divendres, 22 març, 2024 - 12:15

El Prat se suma a l'Hora del Planeta

Aquesta iniciativa busca visualitzar i conscienciar sobre el problema del...