Esteu aquí

Més de 40 municipis de Catalunya, en defensa de la gestió pública de l’aigua

Avui han presentat un manifest contra la judicialització de les remunicipalitzacions de l’aigua. L’Ajuntament del Prat s’ha sumat a l’acte del món local per defensar la gestió pública de l’aigua.

Manifest en defensa de l'Aigua

dilluns, 31 maig, 2021 - 14:00

Aquest matí, a Terrassa, s’ha presentat un manifest conjunt de més de 40 municipis catalans per denunciar una estratègia de ‘lawfare’ de les gestores privades contra aquells ajuntaments que volen recuperar la gestió de l’aigua. L’acte ha estat convocat per l’Associació de Municipis i Entitats per l’Aigua Públic (AMAP), de la qual en forma part l’Ajuntament del Prat, que n’exerceix la vicepresidència.

Tot i que es tracta d’una competència reservada als ajuntaments, i que la llei reconeix que són justament aquests els que han de decidir quin és el model de gestió, els convocats denuncien una estratègia dels operadors privats, que recorren i impugnen sistemàticament les decisions dels consistoris.

Al manifest denuncien també una estratègia que, fins i tot, està impedint que els municipis obrin el debat a la seva ciutadania sobre quin model de gestió voldrien. Seria el cas recent de Barcelona, on s’ha impedit mitjançant una impugnació judicial la consulta ciutadana sobre la gestió de l’aigua que volia impulsar l’Ajuntament. La ciutat de Barcelona n’és un exemple però també ho són altres més petites que no poden assumir ni els costos judicials d’aquests processos.

L’Ajuntament del Prat, per tant, ha donat suport al manifest i defensa el model de gestió pública, tal com s’ha dut a terme a la ciutat a través de l’empresa municipal Aigües del Prat des de l’any 1988.

Compartir

Noticies relacionades

dilluns, 30 març, 2026 - 13:30

El PR3 allarga el seu recorregut fins la platja els caps de setmana i festius

Fins al 29 de setembre, el PR3 perllonga el seu trajecte fins al litoral els...

divendres, 27 març, 2026 - 14:15

La Hora del Planeta 2026 celebra 20 anys i El Prat es suma apagant la Casa de la Vila i les torres d’aigua

El municipi participarà el 28 de març en l’apagada mundial impulsada per WWF...

dimecres, 18 març, 2026 - 21:00

L’Ajuntament impulsa “Un Prat millor”, un pla d’actuacions intensives per reforçar el manteniment i la neteja de l’espai públic

Amb aquest pla es faran més de 6.000 microintervencions de millora carrer a...