Esteu aquí

Més de 2.500 participants a les plantacions populars d'arbustos

Celebrades de l'1 de març a l'1 d'abril als Espais Naturals del Riu.

dimarts, 3 abril, 2007 - 11:42

Les plantacions populars, organitzades per l’Ajuntament del Prat, s’han fet als Espais Naturals del Riu. A més de plantar arbustos, els participants han pogut passejar i observar el riu, l’estany de cal Tet i tots els elements faunístics, florals i geològics d’aquest valuós espai.

Els Espais Naturals del Riu es poden visitar de manera lliure per la ciutadania. Una manera ben fàcil d’arribar-hi és agafar els autocars que, cada diumenge i de franc, surten de les Cases d’en Puig (pl. de l’Agricultura, 4) a les 9:30, 10:30, 11:30 i 12:30 h.

Les plantacions populars d’arbustos autòctons beneficien força la biodiversitat, ja que aquestes plantes actuen com a zones de refugi i alimentació per a diverses espècies d’insectes, ocells i petits mamífers. Aquests arbustos són d’espècies autòctones d’elevada rusticitat, ben adaptades al medi i amb poques necessitats hídriques: ginestes, tamarius i salats blancs.

Els arbustos també ajuden a fixar el terreny i redueixen l’erosió en el cas d’inundacions. I el més important, fer aquestes plantacions amb voluntaris i voluntàries fomenta el sentiment d’implicació personal, de respecte i defensa dels nostres valuosos espais naturals.
 
En total s’han fet 54 sessions de plantacions, en les quals han participat 2.541 persones (1.588 alumnes de diversos centres educatius, i 953 persones adultes, algunes incloses en grups específics de dones o de gent gran). En total s’han plantat uns 3.000 arbustos.

Compartir

Noticies relacionades

dimarts, 6 maig, 2025 - 12:00

L’Ajuntament col·loca la primera pedra del primer edifici municipal d’habitatges 100% públics i de lloguer assequible de la ciutat

Aquesta promoció d’habitatge de lloguer assequible se suma a les altres dues...

dimarts, 22 abril, 2025 - 14:45

De l'1 al 4 de maig, tall de circulació i servei de busos alternatiu a la línia de tren entre el Prat i Vilanova

El tall permetrà fer diverses intervencions de millora a la xarxa ferroviària...

dimecres, 16 abril, 2025 - 10:45

El Prat elimina les restriccions per sequera, i manté la feina per estalviar cada cop més aigua

Les fonts i els sistemes de reg automàtic de la ciutat es posen a punt per...