Esteu aquí

Més control dels coloms

dimarts, 1 abril, 2003 - 02:00

L'Ajuntament incrementarà aquest any de dues a quatre el nombre de captures de coloms, dins del programa de control sanitari d'aquestes aus. La superpoblació de coloms comporta un risc de transmissió de malalties a les persones, ja que els coloms tenen paràsits, com ara polls, paparres i bacteris, entre els quals hi ha la salmonel·la, que produeix la salmonel·losi.

L'any 2002 es van capturar 700 coloms, i per al 2003 s'han programat quatre captures amb l'objectiu de trencar el ritme biològic d'aquestes aus i controlar-ne així la proliferació indiscriminada.

El programa de control sanitari d'animals peridomèstics (com ara coloms i gats) va començar fa quatre anys, i que tingui èxit depèn en gran part de la col·laboració ciutadana. És molt important que la gent no doni menjar incontroladament a aquests animals al carrer. Aquest programa controla diversos punts de la ciutat i, en el cas dels coloms, els atrapa amb xarxes automàtiques, amb l'objectiu de reduir el nombre d'aquestes aus allà on proliferen més.

Compartir

Noticies relacionades

dimecres, 23 juliol, 2025 - 08:45

El Prat estrena la Ronda Nord i guanya amb ella un nou accés als grans eixos viaris del nostre entorn

La nova connexió, que ha suposat una inversió de tres milions d’euros, forma...

dijous, 17 juliol, 2025 - 14:45

Nou sentit de circulació al polígon Urgoiti per millorar la seguretat viària

Les intervencions es completaran la propera setmana i afavoreixen la connexió...
garbelladora amb.jpeg

dijous, 17 juliol, 2025 - 14:00

Finalitzen les tasques de neteja de la platja arran de l’episodi de fortes pluges

L’AMB ha dut a terme treballs intensius per retirar la gran quantitat de...