Esteu aquí

Més caixes niu als patis escolars i als parcs de la ciutat

Per fomentar la biodiversitat urbana i la ciència ciutadana

dijous, 11 abril, 2019 - 14:30

Les escoles de la ciutat adherides a la xarxa "Al Prat, escoles més sostenibles" treballen per fomentar la biodiversitat i els valors ambientals del territori. Durant aquesta primavera fan i faran un gran nombre d’activitats de manteniment i millora dels espais verds escolars existents.

Aquests espais verds són molt diversos: hi ha horts escolars plantats a terra i en jardineres, basses, jardins temàtics i verticals. En total són més de 20 espais que esdevenen un recurs didàctic i pedagògic singular que permet connectar l’alumnat amb el seu entorn.  

A més, els centres escolars estan construïnt i instal·lant al seus patis i a alguns parcs públics del municipi menjadores, caixes niu i hotels d’insectes per fomentar la presència de determinats d’ocells i insectes a la ciutat. En total hi ha més de 30 caixes niu sobre les quals l'alumnat fa controls d’ocupació, registrant-ne les dades a les plataformes nius.cat i natusfera, fomentant alhora la ciència ciutadana escolar. 
 

Compartir

Noticies relacionades

dimecres, 4 novembre, 2026 - 11:30

L’alcaldessa del Prat demana a la consellera Niubó coordinació i cooperació àgil per climatitzar les aules dels centres educatius de la ciutat

En la trobada, la conselleria s’ha compromès a climatitzar totes les aules...

dilluns, 2 novembre, 2026 - 13:15

Acaben les obres de transformació del carrer de la Serra del Cadí

La intervenció ha permès ampliar la vorera est fins a 6,4 metres sense...

dilluns, 2 novembre, 2026 - 13:00

Energia del Prat ofereix a 1.500 llars energia generada a les teulades de la ciutat a meitat de preu que les elèctriques

La comunitat ciutadana d’energia del Prat de Llobregat es converteix en la...