Esteu aquí

Més caixes niu als patis escolars i als parcs de la ciutat

Per fomentar la biodiversitat urbana i la ciència ciutadana

dijous, 11 abril, 2019 - 14:30

Les escoles de la ciutat adherides a la xarxa "Al Prat, escoles més sostenibles" treballen per fomentar la biodiversitat i els valors ambientals del territori. Durant aquesta primavera fan i faran un gran nombre d’activitats de manteniment i millora dels espais verds escolars existents.

Aquests espais verds són molt diversos: hi ha horts escolars plantats a terra i en jardineres, basses, jardins temàtics i verticals. En total són més de 20 espais que esdevenen un recurs didàctic i pedagògic singular que permet connectar l’alumnat amb el seu entorn.  

A més, els centres escolars estan construïnt i instal·lant al seus patis i a alguns parcs públics del municipi menjadores, caixes niu i hotels d’insectes per fomentar la presència de determinats d’ocells i insectes a la ciutat. En total hi ha més de 30 caixes niu sobre les quals l'alumnat fa controls d’ocupació, registrant-ne les dades a les plataformes nius.cat i natusfera, fomentant alhora la ciència ciutadana escolar. 
 

Compartir

Noticies relacionades

Jugateca del Parc del Riu

dimecres, 2 setembre, 2026 - 16:15

La Jugateca Ambiental torna a omplir la tardor d’activitats per gaudir i descobrir l’entorn

Des del 13 de setembre, i fins al mes de desembre, les tres Jugateques...
Visita guiada a la pineda de Can Camins

dimarts, 1 setembre, 2026 - 13:00

Tornen les visites guiades gratuïtes pels espais naturals del Prat de Llobregat

Cada diumenge, el Consorci dels Espais Naturals del Delta del Llobregat...

dissabte, 15 agost, 2026 - 10:45

Actuació de millora i renovació del verd urbà a Coronel Sanfeliu i Remolar

Les feines s’estan desenvolupant durant aquest mes d’agost i han previst l...