Esteu aquí

Licitades les obres de construcció de la dessaladora

Un consorci d'empreses liderat per AGBAR serà l'encarregat de construir la dessaladora més gran d'Europa al delta del Llobregat. L'empresa amb seu a Barcelona ha guanyat el concurs convocat per Aigües Ter-Llobregat i, per tant, serà qui redacti en sis mesos el projecte que començarà a construir-se de cara al 2007 perquè la dessaladora entri en funcionament l'any 2009.

dijous, 20 juliol, 2006 - 15:59

Aigües de Barcelona s'ha compromès a encetar la construcció de la nova dessaladora en uns sis mesos per tenir-la enllestida en un termini de dos anys. A partir d'aleshores la planta aportarà uns 60 hectòmetres cúbics extres, el que representa un 23% més de la quantitat que actualment es distribueix a l'àrea metropolitana.

D'aquesta manera, es millora els subministraments i es garanteix davant possibles sequeres com les que s'han registrat en els darrers anys. La nova dessaladora també millorará el gust de l'aigua, sobretot a la zona propera al delta del Riu Llobregat

La construcció de la nova dessaladora serà a càrrec de la Unió Temporal d'Empreses, la UTE, que lidera Agbar amb un 40% i on hi participen la francesa Drégémont en un 35% i Dragados amb el 25% restant. El cost de l'obra, 158,7 milions d'euros, és finançat per la Unió Europea en un 75% i la Generalitat pel 25% restant.

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 31 octubre, 2025 - 09:15

Un icònic retrat a llapis del Potablava més pur, obra de Xavi Mateo, il·lustra el cartell de la 52a Fira Avícola del Prat

Al cartell se suma aquest any un mural de gran format inspirat en l'obra de...

dimarts, 14 octubre, 2025 - 14:30

Comença la renovació de la senyalització vial als eixos principals del municipi, que millora la seguretat per vianants i vehicles

Els treballs s’iniciaran aquesta setmana, segons les condicions...

dimecres, 8 octubre, 2025 - 11:15

Reobertura de la gespa de Plaça Catalunya després de les tasques de millora

L’espai verd torna a estar accessible per a la ciutadania després d’un...