Esteu aquí

L'estació del TAV, més definida

Des que, al mes de gener, es va arribar a un principi d'acord entre totes les administracions, una comissió tècnica d'experts continua treballant en la definició del pas del tren d'alta velocitat (TAV) pel nostre municipi.

dissabte, 1 març, 2003 - 01:00

De moment, aquesta comissió tècnica ha acordat el programa ferroviari de l'estació intermodal del Prat. Es tracta d'una platja de vies formada per dues andanes i quatre vies per al TAV i els trens de llarg recorregut i regionals (dues per als trens que hi paren i dues per als que hi passen de llarg), i unes altres dues andanes i quatre vies més per als trens de rodalia (dues per als de l'aeroport i la llançadora i dues per a la resta).

També s'ha fixat que l'estació tingui una connexió amb les línies L-1 i L-9 del metro. Tota la plataforma de vies i andanes serà subterrània, mentre que l'edifici de l'estació es trobarà a la superfície, situat damunt la plataforma de vies i per acollir totes les operacions d'intercanvi entre formes de transport, i també les operacions aeroportuàries de facturació (check in).

L'estació tindrà parades de línies d'autobusos interurbans que connectaran amb les poblacions del Baix Llobregat. Serà una estació molt accessible, amb connexió fàcil amb les grans vies de comunicació, com ara l'autovia de Castelldefels i l'autopista C-32. També s'estudia la bossa d'aparcaments necessària per tal que aquesta estació sigui, a més, l'estació de rodalia de la comarca del Baix Llobregat.

Així mateix, caldrà que l'entorn immediat de l'estació permeti una bona plataforma de serveis i de maniobres, l'arribada i l'estacionament de vehicles, la parada de taxis, espai per a autocars, accessos fàcils per a persones i maletes, etc.

Es tracta d'un projecte complex, però la situació que ofereix aquesta zona del Prat, amb la transformació de la zona de La Seda, representa una gran ocasió per resoldre'l satisfactòriament. El que cal és aprofitar els avantatges que ofereix al nucli urbà una estació d'aquesta mena, que pot generar una nova centralitat i ajudar a potenciar el nucli antic. L'estació originarà un seguit de serveis urbans i econòmics (comerços, restaurants, hotels, etc.) que pot resoldre amb bona nota el creixement de la ciutat cap al nord.


El pas del riu

En l'estudi de la implantació de la nova estació del TAV es té molt en compte la necessitat del Prat que el traçat ferroviari es faci per sota del Llobregat, de manera que desaparegui el tall que signifiquen les vies del tren i es recuperi tota la continuïtat del nucli urbà residencial. Això representaria una notable millora de la qualitat urbana, la desaparició del soroll i una nova comunicació entre el centre, el nucli antic i el riu, que oferiria un nou accés d'entrada a la ciutat des de l'autovia i la ronda de Llevant. De moment, el Ministeri de Foment rebutja el pas per sota del riu adduint-hi raons econòmiques i tècniques.


El conveni de La Seda

L'Ajuntament del Prat, La Seda de Barcelona i Landscape-Vertix van signar un conveni per al desenvolupament urbanístic dels terrenys de l'antiga fàbrica segons el qual l'Ajuntament portaria a tràmit al febrer l'aprovació inicial de la modificació del Pla General per a l'ordenació d'aquest espai bàsicament residencial. L'aparició de la proposta de la nova estació del TAV ha aportat raons objectives per fer-ne un cert replantejament, ja que s'obre una nova perspectiva, cosa que ha obligat a prorrogar els terminis acordats.

Carles Prieto

Compartir

Noticies relacionades

dimecres, 13 març, 2024 - 08:45

El 21 de març, sessió informativa “I després de l’ESO, què?” al Centre Cívic Palmira Domènech

La jornada s’adreça a famílies amb fills i filles que cursen 4t d’ESO

dijous, 7 març, 2024 - 12:30

Més de 250 estudiants assisteixen a la 26a edició de la Jornada d’Orientació Acadèmica i Professional

El programa inclou presentacions d’estudis, l’Espai Fira i el Punt d...