Esteu aquí

L'estació de Renfe, una situació insostenible

TEMES: Urbà

Ja fa gairebé dos anys que es van retirar les cobertes de les marquesines de les andanes 2, 3, 4 i 5 de l'estació de rodalies de Renfe, i encara no s'han reposat. Aquest és només un indicador de l'estat de degradació en què es troba l'estació ferroviària del Prat.

dimarts, 1 gener, 2002 - 01:00

La inexistència de les cobertes de les marquesines fa que, quan plou o bé a l'estiu, quan fa sol, els usuaris de la Renfe es trobin sense protecció. Però a banda d'aquest problema, també cal esmentar la falta de condicionament dels túnels i escales d'accés a les andanes, la manca d'accessos per a les persones amb capacitat reduïda, la inexistència de les mínimes condicions de l'edifici de l'estació i, no cal dir-ho, dels serveis.  

Durant els darrers mesos, aquesta situació s'ha posat de manifest als responsables de Renfe Rodalies en diverses ocasions. Grups d'usuaris han presentat les seves queixes, s'han recollit signatures i l'Ajuntament també els ha fet arribar la gravetat de la situació. La resposta de paraula sempre ha estat positiva, però, després , en realitat no s'ha fet res; sempre amb excuses: primer per canvis en el projecte, després per la substitució de les màquines cancel·ladores, amb motiu de l'entrada en vigor de la tarifa integrada... I tot aquest procés ha coincidit amb el projecte de traçat del TAV (tren d'alta velocitat) al seu pas pel Prat, que comportarà el soterrament de l'estació.  

Calen unes mínimes condicions
Abans de tot aquest procés, Renfe Rodalies havia expressat la seva intenció de remodelar l'estació, fins i tot va encarregar un projecte. Ara, en funció del futur traçat de tot el corredor ferroviari del Prat, aquest procés ha quedat en suspens, sense que Renfe hagi considerat que aquest futur pot ser llarg i que, mentrestant, hi ha molts usuaris que agafen el tren cada dia. De manera que, si bé és cert que no té sentit renovar una estació que a curt termini ha de desaparèixer, sí que és necessari abordar un mínim de mesures imprescindibles, com és el cas de les marquesines, la pintura de túnels, les escales, l'accessibilitat, els serveis i l'edifici de l'estació. 

Un altre aspecte també preocupant és la gestió de l'estació, perquè des de la instal·lació de les màquines de control, és un desgavell a les hores punta, ja que tots els usuaris han de passar per una única escala per sortir i entrar, quan només hi ha una sola porta d'accés al control, fet que provoca cues i embussos considerables. 

És molt necessari que el Prat tingui una estació nova, soterrada, amb millor servei, amb unes andanes ben dimensionades, per tal de poder atendre amb dignitat la demanda dels usuaris. Renfe ha de dimensionar l'estació del Prat, tenint en compte el seu desenvolupament urbanístic i les activitats econòmiques que acull. Però mentre aquesta nova estació soterrada no arriba, cal que l'actual disposi de les mínimes condicions per donar un servei digne als usuaris del tren.  

C. P.  

Compartir

Noticies relacionades

dimarts, 21 gener, 2020 - 09:30

Nous ajuts per a la rehabilitació d'edificis residencials amb criteris energètics

Se subvencionarà la redacció de projectes i treballs tècnics per rehabilitar...

dimecres, 15 gener, 2020 - 14:15

Dijous i divendres, treballs de manteniment del paviment al c. Lleida

Talls de trànsit, prohibicions d'estacionament i desviament d'autobusos

dimecres, 15 gener, 2020 - 13:15

Acaben les obres de remodelació dels carrers Girona i Tortosa

Les obres havien restat un temps inacabades a causa de la no execució dels...