Esteu aquí

L'Escola d'Arts en Viu i la Colla Dansaire Picacrestes col·laboren per la recuperació de danses tradicionals

L'alumnat de L'Escola d'Arts en Viu ha enregistrat un total d'11 cançons arranjades per professorat de l'escola en col·laboració amb els Picacrestes

Dansaires dels Picacrestes

dimarts, 24 setembre, 2019 - 19:30

La Colla Dansaire del Prat, Picacrestes , va néixer el 2011 amb la voluntat de recuperar els balls tradicionals propis de la nostra ciutat. Els Picacrestes, amb la col·laboració de L’Escola d’Arts en Viu, han produït les músiques per ballar les danses tradicionals.

Durant el curs passat, es va desenvolupar un projecte conjunt de recuperació de peces tradicionals que va arranjar el professorat de L'Escola i que posteriorment l'alumnat va gravar a La Capsa. En total, han estat 11 les cançons enregistrades, amb peces que van des del Ball del Tortell fins als balls de bastons com La Somosara, La Marxa, Els Nanos i La Llarga, totes elles músiques de la cultura tradicional i popular del Prat. Podeu escoltar la playlist resultant d'aquest projecte des d'aquest enllaç

En el marc de la Festa Major es realitzarà la IX Ballada de Danses Tradicionals, on l'alumnat de L'Escola d'Arts en Viu interpretarà en directe algunes de les danses enregistrades mentre que els membres dels Picacrestes les ballaran.

Compartir

Noticies relacionades

dijous, 19 març, 2026 - 10:00

Obrir camps de joc des de l’educació artística

El projectes d’arts visuals d'Interseccions exploren el joc conscient com a...

dijous, 19 març, 2026 - 10:00

L'Escola d'Arts en Viu acull el Voilà 2026

Es tracta d'una trobada d'alumnat de viola de diferents escoles municipals de...

dimecres, 18 març, 2026 - 20:30

L’Ajuntament i les entitats de cultura popular del Prat signen un conveni que consolida el model festiu de la ciutat

L’acord, resultat d’un procés de treball conjunt, fixa el Protocol de la...