Esteu aquí

Les obres de reforma de l'edifici de La Capsa, en marxa

TEMES: Cultura

Està previst que aquest equipament cultural pugui tornar a obrir a la tardor de 2014

dijous, 25 juliol, 2013 - 14:40

Aquest mes de juliol han començat les obres de reforma integral de l'edifici de La Capsa, el projecte i el finançament de les quals corresponen a l'Àrea Metropolitana de Barcelona.

Aquest equipament va tancar el 29 d'abril de 2009 a causa de les obres de construcció d’una parada de la Línia L9  del metro a pocs metres, que afectaven els accessos al centre, i també per la necessitat de fer-hi una reforma i adequació dels espais.

Des del seu tancament, el projecte de La Capsa ha seguit treballant a la ciutat sense un espai físic de referència. Al febrer de 2010 es va obrir El Lloro, un nou equipament de referència per al jovent de la ciutat i que havia estat vinculat al projecte de La Capsa des dels inicis.

En el projecte de reforma, treballat en coordinació amb els Serveis Tècnics de l’Ajuntament, la Regidoria de Cultura i l’Àrea Metropolitana, s’ha definit l’adequació i millora dels espais tenint en compte que el projecte cultural seguirà treballant en el camp de la música i el fet sonor des d’una visió multidisciplinar.

Algunes de les obres que es portaran a terme són l’ampliació i adequació dels bucs d’assaig, l’increment de sortides d’emergència i una intervenció per millorar l’acústica de la sala de concerts, la reubicació de l’estudi de so i la insonorització de les aules polivalents.

En el pla d’instal·lacions, a més de la renovació de la instal·lació elèctrica i del sistema d’alarmes, es preveu la instal·lació d’un ascensor, nous sistemes d’accés autònom als espais i la climatització de tot l’equipament.

El bar també es modificarà, mantenint un petit escenari, incorporant lavabos i reordenant la zona de cuina i magatzem.

De forma paral·lela a les actuacions interiors, la plaça exterior de La Capsa, la pl. Joan Garcia-Nieto, també s’urbanitzarà de nou, un cop finalitzades les obres de l’estació de metro.

L’obra tindrà un cost inferior als 2 milions d’euros i un termini d’execució de 15 mesos aproximadament. És a dir que La Capsa podria tornar a obrir a la tardor de 2014.

Tot seguit podeu escoltar el tinent d’alcalde de Projectes Urbans i Obres Municipals, Juan Pedro Pérez Castro, en una entrevista a El Prat Ràdio (91.6 FM) parlant sobre les obres de reforma de La Capsa.

Galeria de fotos de La Capsa

Compartir

Noticies relacionades

Mar (primera per l'esquerra), Ángeles (primera per la dreta) i Odile (al costat d'Ángeles).

dilluns, 15 desembre, 2025 - 10:00

“Hi ha moltes persones grans soles i les hem de cuidar molt”

Entrevista a Ángeles Moreno Corpas, Odile Oustlant i Mar Díaz Ramírez,...

dimarts, 9 desembre, 2025 - 10:00

El Cicle Ada Lovelace 2025 tanca una edició dedicada a desxifrar els secrets de la genètica

La cinquena edició del cicle apropa la biologia molecular, l’edició genètica...

divendres, 5 desembre, 2025 - 10:00

El Ribera acull un taller de ‘cajón flamenc’ per a joves del Prat

Dotze joves de la ciutat han construit el seu propi 'cajón' de la mà del...