Esteu aquí

Les noves línies del Programa Treball i Formació promouen la contractació de persones refugiades d’Ucraïna i persones trans

Es manté la línia de contractació de dones aturades de llarga durada o en situació de violència masclista

dijous, 2 febrer, 2023 - 09:15

El passat mes de gener, l’Ajuntament del Prat de Llobregat va contractar nou persones en risc d’exclusió laboral per donar suport administratiu i tècnic a diversos serveis municipals durant 12 mesos. Aquestes contractacions s’emmarquen en el programa Treball i Formació del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC), l’objectiu del qual és facilitar l’accés al món laboral de col·lectius vulnerables.

Les novetats d’aquesta convocatòria són les línies destinades a la contractació de persones trans i persones refugiades d’Ucraïna, dos col·lectius especialment sensibles i que tenen moltes dificultats per inserir-se al món laboral. A més, es manté la línia de contractació de dones aturades de llarga durada o en situació de violència masclista.

En el cas de les persones trans, encara pateixen discriminacions com la desigualtat d’accés a la feina que, per prejudicis socials, les deixen al marge d’una inserció laboral de qualitat. En el cas de les refugiades ucraïneses, tot i tenir regularitzat el permís de treball per la protecció temporal, es tracta d’un col·lectiu fràgil per les dificultats que genera trobar-se fora del país d’origen, per exemple, l’idioma, que compliquen la seva inserció al mercat de treball.

El programa, a més de la contractació laboral, inclou accions formatives que milloren les competències tècniques professionals i transversals de les persones participants, mentre reben un acompanyament tutoritzat que facilita l’accés al món laboral i a la recerca activa posterior a la finalització del programa.

Compartir

Noticies relacionades

dimarts, 16 abril, 2024 - 13:30

La Fira d’abril, motiu de la propera discoteca inclusiva del Prat

El proper dissabte, 20 d’abril, de 17 a 19 h, es durà terme al Casal Cívic i Comunitari – Delta, la quarta sessió d’enguany de la di...