Esteu aquí

Les borrasques porten una allau d'ocells orientals al delta

Forta presència inusual de mosquiters xiuladors, fumarells alablancs, arpelles pàl·lides russes, papamosques de collar, cueretes grogues balcàniques, falcons cama-rojos i un llarg etcètera

dimarts, 30 abril, 2013 - 11:37

La situació meteorològica excepcional que estem vivint, amb borrasques successives des del passat dijous dia 25 d'abril i forts vents de llevant, està provocant una situació també excepcional pel que fa a la migració primaveral dels ocells, que en aquesta època de l'any es troba en el seu màxim. 

D'una banda, tanta pluja continuada provoca que quantitats inusuals d'algunes espècies en pas es puguin trobar en llocs on no són freqüents, com ara parcs i jardins, a la recerca d'insectes per alimentar-se i continuar el seu viatge. Així ha succeït aquest passat cap de setmana amb els mosquiters xiuladors a l'àrea metropolitana, el Prat inclòs, on n'hem viscut una autèntica allau.

D'altra banda, el vent fort de llevant, a més d'alterar el mar, provoca que ens arribin grans quantitats d'ocells de distribució oriental, que normalment travessen el Mediterrani entre Itàlia i Grècia en el seu viatge de retorn des de l'Àfrica. Fumarells alablancs, arpelles pàl·lides russes, papamosques de collar, cueretes grogues balcàniques, falcons cama-rojos i un llarg etcètera s'estan veient a tot el país en nombres desacostumats. També al delta del Llobregat.

Més informació actualitzada al bloc de Novetats Ornitològiques del Delta del Consorci dels Espais Naturals: http://consorcideltallobregat.blogspot.com, i al web d'observacions de l'Institut Català d'Ornitologia: http://www.ornitho.cat o al web creat per recollir observacions d'ocells rars: http://www.reservoirbirds.com/index.asp

Compartir

Noticies relacionades

dimecres, 20 maig, 2026 - 12:00

Dos projectes de modernització de les estacions de tractament milloraran encara més la qualitat de l’aigua de la ciutat

L’Ajuntament del Prat i Aigües del Prat renoven completament les membranes d...

divendres, 15 maig, 2026 - 14:45

Els centres educatius del Prat presenten propostes per millorar l’eficiència energètica del CEM Sagnier

L’acció s’emmarca dins la iniciativa “L’Escola transforma, energia per a...

dimarts, 5 maig, 2026 - 11:15

Es posa en servei la renovació del carrer Enric Borràs, amb voreres més amples, millor accessibilitat, més arbres i infraestructures renovades integralment

La reforma ha suposat una inversió d’1,5 milions d’euros i ha permès entre d...