Esteu aquí

L'enllumenat de Nadal, un 80% més eficient

S’han instal·lat gairebé 310.000 bombetes de LED a tota la ciutat i el seu consum és entre 5 i 6 vegades menor que el de les antigues.

Llums de Nadal sostenibles

divendres, 3 desembre, 2021 - 12:30

L'enllumenat de Nadal de la ciutat són sostenibles. En total, s’han col·locat 307.258 bombetes i dos arbres amb tecnologia LED, un a l’avinguda Verge de Montserrat i l’altra a la Plaça Catalunya. El seu consum és entre 5 i 6 vegades menor que el de les antigues i representa un estalvi del 83,3% respecte a la il·luminació d’anys anteriors (un estalvi equivalent al consum d’un mes d’una escola del Prat).

Amb l’objectiu també d’estalviar energia, les bombetes estaran enceses només 7 hores al dia i el seu consum serà poc més de 21.000 W. L’estimació de la despesa total del consum és de 0,018 € per cada ciutadà. Per segon any consecutiu, el cost d’aquesta il·luminació va íntegrament a càrrec de l’ajuntament.

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 31 octubre, 2025 - 09:15

Un icònic retrat a llapis del Potablava més pur, obra de Xavi Mateo, il·lustra el cartell de la 52a Fira Avícola del Prat

Al cartell se suma aquest any un mural de gran format inspirat en l'obra de...

dimarts, 14 octubre, 2025 - 14:30

Comença la renovació de la senyalització vial als eixos principals del municipi, que millora la seguretat per vianants i vehicles

Els treballs s’iniciaran aquesta setmana, segons les condicions...

dimecres, 8 octubre, 2025 - 11:15

La Tafanera del Ribera esdevé un taller de creació de postals de Nadal

El projecte ‘Felicita la veïna’ impulsat pel grup d'Scrap del Ribera convida...