divendres, 4 setembre, 2026 - 12:15
El pregó de la Festa Major és, any rere any, un dels moments més emocionants de la Festa Major de la nostra ciutat. Per aquest motiu, totes les persones que hi participen són molt especials i referents a escala nacional i internacional. Per a l'edició d'aquest 2026, l'encarregada de pujar al balcó de la Casa de la Vila per adreçar-se als seus veïns i veïnes serà la pintora i artista plàstica Cristina BanBan, una de les figures culturals de la ciutat amb una trajectòria internacional més destacada i consolidada dels darrers anys. L'acte tindrà lloc el divendres 25 de setembre a la plaça de la Vila, punt central de la festa, just a continuació de l'Esclat de Festa Major.
Cristina BanBan (nom artístic de Cristina Martín Collado) va iniciar la seva formació artística a l'Escola d'Arts del Prat, espai on va desenvolupar les primeres eines creatives abans de llicenciar-se en Belles Arts per la Universitat de Barcelona (UB). Des d'aleshores, la seva carrera ha experimentat una gran projecció internacional que l'ha portat a residir i treballar a ciutats com ara Londres i, actualment, Nova York, des d'on crea la seva obra.
Especialitzada en una pintura figurativa d'un gran impacte visual, gestualitat expressiva i un particular tractament de la figura humana, l'obra de BanBan ha estat exposada en galeries i fires d'art de prestigi (als Estats Units, el Regne Unit o Europa) i també ha captat l'atenció de la premsa especialitzada internacional.
Tot i el reconeixement exterior i l'exigència de la seva agenda internacional, l'artista ha mantingut de manera constant una vinculació directa amb la nostra ciutat. Així, ha col·laborat en diverses iniciatives i projectes culturals del municipi, reafirmant un sentiment de pertinença que ara culmina amb la participació al pregó de la Festa Major de la seva ciutat natal.
divendres, 4 setembre, 2026 - 12:15
dijous, 3 setembre, 2026 - 13:45
dilluns, 27 juliol, 2026 - 12:15