Esteu aquí

L'aportació de sorra a la platja començarà aquesta setmana

S'hi abocaran uns 100.000 metres cúbics procedents de Port Ginesta.

dilluns, 7 juny, 2010 - 13:23

A mitjans d'aquesta setmana començarà l'operació anual d'aportació de sorra a la platja del Prat per part de l'Autoritat Portuària de Barcelona (APB). La durada prevista dels treballs és de dues setmanes.

La quantitat abocada serà similar a la de l'any passat, uns 100.000 metres cúbics, després que els temporals hivernals hagin provocat una nova regressió del litoral, per bé que menor que les d'anys anteriors.

La sorra aportada, com cada any, serà de bona qualitat i del mateix tipus que l'arena pròpia de la nostra platja, ja que procedeix de Port Ginesta, en els primers contraforts del massís del Garraf, on els corrents marins acumulen la sorra del delta del Llobregat.

Cal recordar que l'APB fa aquestes aportacions anuals d'arena com a mesura compensatòria per la regressió de la costa deltaica provocada, en part, per l'ampliació del port de Barcelona.

Compartir

Noticies relacionades

dijous, 14 agost, 2025 - 15:45

Finalitzen les obres del nus del Mas Blau: la nova rotonda impulsa la mobilitat al Prat

El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha acabat les obres de...

dijous, 31 juliol, 2025 - 13:45

Més de 130.000 € d’estalvi a les llars del Prat gràcies als contenidors intel·ligents

L’Ajuntament posarà a disposició de totes les llars que ho vulguin un segon...