Esteu aquí

L'alumnat del Prat que no superi l’ESO rebrà orientació i formació

TEMES: Educació

El projecte Punt 16 vol facilitar la seva transició a la vida adulta, ja sigui amb més formació o accedint al món laboral.

dilluns, 2 juliol, 2007 - 11:36

Els departaments d’Educació de l’Ajuntament del Prat i de la Generalitat, amb la col·laboració de diversos departaments municipals (Serveis Socials, Promoció Econòmica i Cultura i Joventut) han posat en marxa el projecte Punt 16, adreçat als alumnes que no han superat amb èxit el cicle d’educació secundària obligatòria.

El Punt 16 és un projecte d’orientació i acompanyament en la transició de l’escola al món del treball, i pretén articular i impulsar un conjunt de mesures per a l’acompanyament i l’orientació d’aquests joves, per tal que tinguin al seu abast els recursos d’orientació, de formació i d’inserció que els permetin construir els seu futur.

El projecte Punt 16 planteja dues línees d’actuacions principals:

• Creació d’una xarxa de professionals que promogui i faciliti la coordinació i cooperació entre els diferents serveis, entitats, agents i centres d’ensenyament de secundària que intervenen en els processos d’orientació, formació, inserció dels joves.

• Establiment d’un circuit de derivació, seguiment i acompanyament que faciliti la detecció i l’orientació del jove cap a processos formatius i/o d’inserció laboral.

L’Ajuntament del Prat confia que el projecte Punt 16, amb la col·laboració de tots els centres educatius i els professionals implicats en el procés d’orientació, formació i inserció laboral, serveixi per a millorar la situació d’aquest col·lectiu de joves de la nostra ciutat.

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 19 abril, 2024 - 13:00

L’alumnat de 4t d’ESO fa un tastet dels cicles formatius de grau mitjà

Alumnat de nou instituts de secundària visita els instituts d’FP de la ciutat...
centric_connexions23_24_fotofamilia.jpg

dimecres, 17 abril, 2024 - 11:30

Mostra final del projecte Connexions

Els instituts participants han posat en comú els seus treballs en l’acte de...