Esteu aquí

L’alcalde del Prat reclama la compareixença del President de la Generalitat per donar explicacions del pacte sobre l’aeroport del Prat anunciat pel Govern

Lluís Mijoler celebra que es mantingui la comissió de treball sobre l’ampliació, en què l’Ajuntament seguirà sostenint que no es pot ampliar l’aeroport ni un pam més sense destruir espais naturals del Delta del Llobregat

Un avió sobrevola el paratge de la Ricarda, als Espais Naturals protegits del Delta del Llobregat.

dilluns, 2 agost, 2021 - 21:30

L’alcalde del Prat de Llobregat, Lluís Mijoler, ha reclamat aquesta tarda la compareixença del President de la Generalitat, Pere Aragonès, perquè doni explicacions sobre l’acord anunciat pel Govern de la Generalitat i el de l’Estat sobre l’aeroport. “Espero la compareixença del president de la Generalitat, que és qui va convocar la taula institucional i qui ens ha de donar les explicacions sobre aquest pacte, fet amb nocturnitat, en un mes d’agost, que és inadmissible”, ha declarat l’alcalde Mijoler en una atenció a mitjans just després de què s’anunciés aquest acord, que podeu veure aquí.

“El Govern de la Generalitat ha cedit al xantatge d’Aena; tot el treball que hem fet a la taula institucional i a la taula tècnica, no ha servit per a res perquè estem a on ens volia Aena”, ha denunciat Mijoler fent referència a les taules convocades per la Generalitat en les quals han participat els Ajuntaments del Prat i de Barcelona, altres municipis del territori, l’Estat i Aena. En aquest sentit, ha recordat que allò anunciat no se situa dins del consens treballat a les taulas tècniques on han participat aquestes institucions i ha lamentat que els dos executius hagin negociat l’acord “amb una deslleialtat absoluta, de forma unilateral, fora de la taula institucional, amb un dels ministeris del Gobierno del Estado”.

L’alcalde ha volgut destacar “només una bona notícia” de l’acord anunciat aquesta tarda: “es mantindrà aquest grup de treball”. “Nosaltres hi serem, perquè tenim el coneixement del propi territori i podrem dir quina és la situació real del Delta i què no hi pot passar, què suposaria l’ampliació”, ha advertit l’alcalde Mijoler.

Acusa el govern de “mentir” quan afirma que l’ampliació del Prat i la preservació de l’entorn són compatibles

En aquest sentit, ha advertit que el Govern “menteix” quan afirma que és possible ampliar l’aeroport per reforçar el seu caràcter intercontinental i alhora no afectar espais naturals. “Des del principi Aena està dient que l’única fórmula que contempla passa per l’ampliació de la tercera pista. Quina és aquesta alternativa que Puigneró coneix i no coneix ningú més? O hi ha alternativa o directament estan mentint”, ha asseverat l’alcalde Mijoler.

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 9 maig, 2025 - 14:00

El MNAC gestionarà la Casa Gomis, al paratge natural de la Ricarda, que obrirà l’any vinent

La Casa Gomis, al paratge natural de la Ricarda, al Delta del Llobregat,...

divendres, 9 maig, 2025 - 13:00

Informació sobre els processos i les persones que han passat a ocupar els llocs de treball

En els últims mesos s’han publicat diversos anuncis per a la provisió de...

divendres, 9 maig, 2025 - 13:00

L’alcaldessa comença una ronda de visites a diversos espais i equips municipals

Alba Bou Jordà ja ha visitat les seus de les empreses municipals, la...