Esteu aquí

L’Ajuntament obre expedients a la SAREB per mantenir pisos buits

De les 13 entitats financeres a les quals va demanar informació sobre l’estat dels seus habitatges buits, només la SAREB no ha contestat i s’exposa a multes elevades

dijous, 17 març, 2016 - 11:15

L’Ajuntament del Prat ha iniciat 9 expedients contra la Sociedad de Gestión de Activos Procedentes de la Reestructuración Bancaria, SA (SAREB) per tenir pisos buits durant més de 2 anys sense causes justificades i no posar-los a disposició de l’Administració. Segons la Llei del dret a l’habitatge, aquesta és una infracció molt greu.

Què ha fet l'Ajuntament fins ara
L’Ajuntament fa temps que actua davant l’existència d’habitatges permanentment desocupats a la ciutat. L’any 2014 va aprovar un protocol d’actuació i un programa d’inspeccions d’aquests immobles. A principis del 2015, l’empresa municipal Prat Espais va finalitzar un estudi de detecció d’habitatges buits d’entitats financeres. Al desembre de l’any passat, el Ple Municipal va aprovar una moció per a l’adhesió del Prat a la Plataforma de municipis per a l’habitatge digne i contra la pobresa energètica.

A finals del 2015, a fi de fomentar accions per evitar la desocupació permanent dels habitatges i arribar a acords, l’Ajuntament es va posar en contacte amb 13 entitats financeres, propietàries de 65 pisos buits a la ciutat. Se’ls va requerir que els ocupessin en un termini de 30 dies o bé els posessin a disposició de l’Ajuntament per destinar-los a la borsa de lloguer social.

L’única entitat que no ha contestat ha estat la SAREB, per la qual cosa se li han incoat 9 expedients per aclarir la utilització anòmala dels habitatges. Si la SAREB no justifica per què els pisos estan buits o no acredita la seva situació s’iniciarà la imposició de multes coercitives i els expedients sancionadors corresponents.

Amb la resta d’entitats s’han començat converses per donar un ús social a aquests habitatges.

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 6 febrer, 2026 - 17:00

Acaba la Fira de la FP del Baix Llobregat, que ha acollit més de 16.000 alumnes durant quatre dies a la Granja de la Ricarda

Alumnat i famílies del Prat i de tota la comarca han pogut conèixer una...

dijous, 29 gener, 2026 - 21:45

L’Ajuntament del Prat dona suport a la plantilla d’Akzo Nobel

El primer ple municipal ordinari de l’any ha aprovat una declaració...