Esteu aquí

L'Ajuntament fa servir una màquina que elimina els xiclets del terra

Treballa a alta pressió i a alta temperatura amb vapor d'aigua

dimecres, 15 abril, 2015 - 13:16

El departament municipal de Manteniment i serveis urbans ha incorporat una màquina especialitzada en l'eliminació dels xiclets enganxats al terra.

Aquesta màquina treballa a alta pressió i a alta temperatura amb vapor d'aigua, que desfà el xiclet amb l'ajuda de productes desincrustants biodegradables i un raspall, sense malmetre el paviment. El fet de treballar amb vapor d'aigua en minimitza el consum. El servei treballa principalment en places i avingudes amb paviment dur.

El cost de mitjà de neteja d'un xiclet és de 0,2 €. Depenent del xiclet, costa més eliminar-lo del terra que el preu de compra en els establiments, és a dir, costa més netejar-lo que consumir-lo.

Per això cal evitar que els xiclets acabin al terra i fer ús de les papereres. Un xiclet enganxat al terra pot trigar anys a desaparèixer per si sol. A més, acumula una gran quantitat de gèrmens. Es calcula que al Prat hi ha un milió de xiclets enganxats al terra.

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 5 juny, 2026 - 12:45

El Mercat Municipal del Prat acull l’exposició 'Espigolar per transformar' contra el malbaratament alimentari

L'exposició itinerant, que ja ha superat els 12.000 visitants a Catalunya, es...

dijous, 4 juny, 2026 - 12:30

El Prat presenta les actuacions finançades amb fons Next Generation per impulsar un model turístic sostenible al Delta del Llobregat

El municipi ha executat diverses intervencions en natura, mobilitat i...

dimarts, 2 juny, 2026 - 13:45

L'Ajuntament intensifica la neteja de carrers i contenidors a l’estiu

El servei de baldeig amb aigua s’intensifica i es farà cada 10 dies, mentre...