Esteu aquí

L'Ajuntament busca fórmules per fomentar la lectura al Prat

Dijous se celebra una jornada per posar en comú diferents iniciatives que hi ha a la ciutat al voltant de la lectura.

dimarts, 10 febrer, 2009 - 09:45

"El foment de la lectura al Prat, un pla de ciutat a la recerca de complicitats" és el títol de la jornada que se celebrarà dijous, 12 de febrer, alCentre Cívic Sant Jordi - Ribera Baixa. L'objectiu principal de la jornada és posar en comú les diverses iniciatives de foment de la lectura que hi ha a la ciutat i establir una estratègia comuna.
 
La voluntat de l’Ajuntament del Prat, especialment des de l'Àrea de Cultura, Educació i Promoció Cívica, de fomentar la lectura al municipi ve de lluny. En són exemples el suport que s'ha donat a la creació de les biblioteques escolars, el conveni amb la Fundació Bertelsmann, per dur a terme un projecte que vinculava escola i biblioteca, o darrerament, la posada en marxa d’un Pla de lectura que es veurà molt reforçat amb la pròxima inauguració de la nova biblioteca central. 

L’actual Pla de lectura, fruit de l’estudi encarregat l’any 2004, contempla una sèrie de principis, dels quals en destaquen dos: la voluntat de treballar el foment de la lectura des de tots els fronts (programes de l’administració local, escola, família, entitats, mitjans de comunicació, comerciants...) i fer-ho d’una forma coordinada i còmplice, i mantenir un procés d'avaluació permanent que permeti adaptar el canvis i revisar les prioritats.

La jornada comptarà, entre altres intervencions, amb la presència de periodista Carles Capdevila, que pronunciarà la ponència "El plaer de la lectura, dels tòpics als secrets".

 

Compartir

Noticies relacionades

dimecres, 4 febrer, 2026 - 09:45

Tallers per a famílies: “Créixer amb criteri en un món digital”

La iniciativa s’emmarca en l’estratègia de ciutat per fomentar el benestar...

dimecres, 4 febrer, 2026 - 09:30

Del fang al plat: una experiència creativa que uneix ceràmica, gastronomia i comunitat

Un projecte de vuit setmanes al Centre Cívic Palmira Domènech que culmina amb...
Reunió de les entitats per preparar l’acte del Dia Internacional de la Dansa.

dimarts, 3 febrer, 2026 - 12:00

La Festa de la Dansa 2026 es prepara per celebrar 20 edicions fent ballar el Prat

Les entitats es reuneixen per preparar l’acte que commemora el Dia...