Esteu aquí

L'aeroport operarà sense la pista principal del 10 de gener al 5 de febrer

L'operació, a causa d'obres de manteniment a la pista principal, no tindrà cap afectació sonora sobre la ciutat del Prat

Configuració de les pistes de l'aeroport

dimecres, 4 gener, 2017 - 09:00

Entre el 10 de gener i el 5 de febrer de 2017, l'aeroport de Barcelona - el Prat operarà només amb dues de les tres pistes: la tercera i la transversal. La pista principal, la més desgastada a causa del seu ús principal per a aterratges, quedarà fora de servei durant aquest període perquè s'ha de sotmetre a obres de reasfaltatge i de substitució de les 2.000 balises lluminoses.

Aquest canvi en l'operativa de les pistes no tindrà cap efecte sonor sobre la ciutat del Prat. 

L'aeroport ha triat aquestes dates perquè són les que registren un menor moviment d'avions de tot l'any. Així, no hi haurà reducció del nombre de vols, sinó reubicacions cap a les franges horàries menys explotades o bé utilització d'avions més grans.

Durant tres dies d'aquest període, l'aeroport operarà només amb la tercera pista, just en el moment en què les obres de manteniment de la pista principal es facin en l'encreuament amb la pista transversal.

Nova configuració

Mentre durin les obres, i en condicions meteorològiques normals, els aterratges es faran a la pista transversal des del mar i els enlairaments a la tercera pista en direcció a Barcelona. 

En canvi, amb condicions de vent fort, només es farà servir la tercera pista, amb enlairaments cap al sud i aterratges des de Barcelona. Aquesta mateixa configuració es farà servir els tres dies en què la pista transversal quedi inutilitzada per la interferència de les obres de la pista principal, que rebrà una capa d'asfalt de mig metre de gruix apte per resistir els aterratges d'avions de gran tonatge. 

A través del següent document trobareu un plànol amb la configuració i ubicació de les tres pistes de l'aeroport.

Pistes de l'aeroport

Configuració i ubicació (pdf - 164311 bytes)

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 27 juny, 2025 - 13:30

Les entitats del Prat s’impliquen amb els objectius del Prat 2030

Més de 35 entitats socials, esportives, culturals, de veïnals i/o educatives...
Calor

dilluns, 23 juny, 2025 - 09:30

Consells per afrontar les altes temperatures

Davant la forta calor que estem vivint aquests dies, us oferim aquests...

divendres, 20 juny, 2025 - 13:00

L'aigua de la platja del Prat manté una qualitat excel·lent

Les anàlisis realitzades el passat 16 de juny confirmen el bon estat de l...