Esteu aquí

La Policia Local reforça el model de proximitat amb una unitat ciclista

Aquesta nova unitat, formada per dos caporals i deu agents, destaca per la seva flexibilitat i capacitat d'adaptació a l'entorn.

dilluns, 4 gener, 2016 - 14:00

Avui dilluns 4 de gener s'ha desplegat la nova unitat ciclista de la Policia Local del Prat. Aquest nou equip policial forma part de l'Àrea de Proximitat, creada recentment dins el projecte de reestructuració operativa de la Policia Local del Prat, que tot just s'ha iniciat.

La unitat ciclista està coordinada per un sergent i formada per dos caporals i deu agents que prestaran servei fent ús de bicicletes tot terreny (BTT) i d’una uniformitat adaptada a les característiques del servei que prestaran. No es tracta d'una unitat puntual que actuarà en determinats moments, indrets o temporades, sinó que estarà operativa de manera permanent a llarg de tot l'any i per tot el terme municipal.

Proximitat i flexibilitat

Amb aquest projecte, la Policia Local posa en marxa un nou model de proximitat amb una unitat ciclista que destacarà per la seva flexibilitat i capacitat d’adaptació a les exigències de la ciutadania i de l'entorn.

La unitat BTT divideix el seu personal en dos grups que treballaran tots els dies de la setmana, festius inclosos, de 7 a 21h.

Diferències entre dies laborables i caps de setmana i festius

Els dies laborables, els i les agents ciclistes es desplegaran per tot el nucli urbà del Prat i desenvoluparan funcions pròpies de la policia de proximitat: relacions amb la comunitat, amb les associacions veïnals, amb comerciants i amb la comunitat educativa; funcions de prevenció genèriques; vigilància d'espais públics; proteccions escolars; aplicació de les ordenances de civisme i de circulació; supervisió i control de la circulació de bicicletes –amb especial atenció als ciclistes incívics-; i participació en dispositius especials derivats d’actes esportius.

Els caps de setmana i dies festius, la unitat ciclista es desplegarà pel territori exterior al nucli urbà (Parc Agrari, espais naturals i zones periurbanes), on desenvoluparà tasques pròpies de la policia rural: relacions amb la pagesia, funcions de prevenció, vigilància del territori, control i ordenació dels usos (activitats lúdiques i esportives), punts de control estratègics, vigilància de la circulació rodada –també amb especial atenció als ciclistes incívics-, etc. 

Avantatges respecte de les patrulles tradicionals

Respecte de les patrulles tradicionals a peu o en cotxe, la unitat ciclista aporta una sèrie d'avantatges:

•          Gran capacitat de mobilitat dels i les agents

•          Imatge renovada i més propera de cara a la ciutadania

•          Exemplarirat en el foment del ciclisme com a transport alternatiu i sostenible

•          Major respecte amb l'entorn i el medi ambient (contaminació zero)

•          Reducció de la despesa econòmica respecte dels vehicles de motor

En definitiva, aquesta nova unitat ciclista espera l'aprovació i la complicitat de la societat pratenca per tal de millorar el servei públic que presta la Policia Local.

 

Compartir

Noticies relacionades

dimecres, 10 abril, 2024 - 21:00

L’Ajuntament decreta tres dies de dol i suspèn els actes lúdics i al carrer fins divendres

“El Prat serà sempre una ciutat antimasclista”, declara l’alcalde Lluís Mijoler

dimecres, 10 abril, 2024 - 18:15

La ciutadania del Prat omple la plaça de la Vila en rebuig a les violències masclistes

Centenars de persones es concentren en senyal de condemna i de dol pels...
Sessió de presentació de l'aplicació de seguretat ciutadana amb la comunitat xinesa

dijous, 28 març, 2024 - 10:00

L’aplicació mòbil de seguretat ciutadana incorpora l’àrab i el xinès

Aquestes dues llegües es sumen al català, el castellà, l’anglès i el francès