Esteu aquí

La Policia Local reforça el control dels fraus amb targetes per a persones amb mobilitat reduïda

Degut a què ha detectat un augment dels usos indeguts

targetes aparcament discapacitat

dimarts, 18 octubre, 2016 - 09:15

La Policia Local del Prat ha detectat un augment dels usos indeguts o fraudulents de les targetes d'aparcament per a persones amb mobilitat reduïda, i per això ha incrementat la vigilància i control d'aquest fenomen.

A banda dels usos indeguts més habituals, com fer servir la targeta sense ser-ne titular, se n'han detectat altres com fotocòpies en color de targetes originals, targetes de persones mortes i fins i tot falsificacions dels documents que permeten obtenir-les. 

Aquestes targetes serveixen per facilitar la circulació, l'autonomia i la integració social i professional de persones amb discapacitat o mobilitat reduïda, ja que permeten als titulars aturar el vehicle el temps imprescindible, en qualsevol lloc de la via pública, sempre que no impedeixi la circulació d'altres vehicles o de vianants. També disposen d'espais d'aparcament reservats al costat d'equipaments o centres de serveis.

En funció del tipus d'ús indegut o fraudulent d'aquestes targetes, les sancions poden suposar multes de 301 a 6.000 €, la retirada de la targeta entre 12 i 24 mesos, o una denúncia judicial per falsificació de document públic. També pot suposar la retirada del vehicle amb la grua.
 

Compartir

Noticies relacionades

dimecres, 8 octubre, 2025 - 11:15

Reobertura de la gespa de Plaça Catalunya després de les tasques de millora

L’espai verd torna a estar accessible per a la ciutadania després d’un...

dijous, 25 setembre, 2025 - 08:45

L’Ajuntament del Prat mobilitza els primers 250.000 euros per al Pla Clima Escoles

El plenari municipal ha aprovat una declaració institucional contra el...

divendres, 19 setembre, 2025 - 15:00

Canvis al servei de tren per obres a l’estació de Castelldefels del 22 al 28 de setembre

El servei entre Gavà i Sitges quedarà interromput i hi haurà autobusos...