Esteu aquí

La Policia Local augmenta el control sobre les bicicletes

Durant aquesta setmana fa una campanya intensiva sobre l'ús correcte d'aquest vehicle

dimarts, 18 febrer, 2014 - 10:10

La Policia Local del Prat fa durant aquesta setmana una campanya especial de control de la circulació de les bicicletes, tot denunciant les infraccions que es produeixin amb aquests vehicles. 

Una bicicleta és un vehicle i, com a tal, està subjecte a la normativa de trànsit. La Policia Local ha detectat un augment de la implicació de les bicicletes en els accidents de trànsit al municipi i, en la majoria dels casos, han estat produïts per aquests vehicles de dues rodes.

Quan anem amb bicicleta hem de fer cas dels senyals de trànsit, respectar els passos de vianants i circular amb precaució i respecte per la resta d'usuaris, especialment els vianants. 

Les bicicletes no poden circular per les voreres o zones de vianants, excepte en carrers on no hi hagi ni carril-bici ni calçada. En aquest cas, les bicicletes han de respectar la prioritat dels vianants i no poden anar a més de 10 km/h. A més, han de circular a més d'un metre de les persones o façanes i, en cap cas, anar fent ziga-zagues.

L'Ajuntament del Prat aposta clarament per l'ús de la bicicleta com a mitjà de transport quotidià per la ciutat, i per això cal que la convivència, el civisme i el respecte de les normes sigui la base de l'èxit.

Patins i monopatins
La Policia Local també farà un seguiment d'aquells indrets on es registren queixes veïnals per la utilització inadequada de patins i monopatins.

Compartir

Noticies relacionades

dimarts, 22 abril, 2025 - 14:45

De l'1 al 4 de maig, tall de circulació i servei de busos alternatiu a la línia de tren entre el Prat i Vilanova

El tall permetrà fer diverses intervencions de millora a la xarxa ferroviària...

dimecres, 16 abril, 2025 - 10:45

El Prat elimina les restriccions per sequera, i manté la feina per estalviar cada cop més aigua

Les fonts i els sistemes de reg automàtic de la ciutat es posen a punt per...

dilluns, 14 abril, 2025 - 15:15

El Prat dobla el nombre de carregadors de vehicles elèctrics a la ciutat

S’habiliten sis places a la plaça d’Espanya i dos davant les Cases d’en Puig....