• L'Ajuntament
      • Consistori
        • L’alcaldessa
        • Àrees de govern
        • Càrrecs electes i grups municipals
      • Òrgans de Govern
        • Consulta les videoactes del plenari
      • Obert i innovador
        • Transparència
      • Organització
        • Cartipàs
        • Pressupostos
        • Normativa
        • Empreses municipals
      • Pla d'Actuació Municipal (PAM)
      • Eleccions
  • Participació
  • Seu Electrònica
      • Tràmits
      • Inscripcions a cursos i activitats
      • Beques, ajuts i subvencions
      • Validació de documents electrònics
      • Bústia de notificacions
      • Consulta de sol·licituds
      • Tauler d’edictes
      • Normativa
      • Perfil del contractant
      • Període de pagament de proveïdors
      • Oferta pública d’ocupació
      • Calendari de dies inhàbils
      • Calendari del contribuent
      • Urbanisme
      • Factura electrònica
  • La ciutat
    • Agenda cultural

      Consulteu l’agenda cultural

      No us perdeu cap de les activitats que tenen lloc a la nostra ciutat.

      Anar a l'agenda cultural

      • Informació bàsica del municipi
      • Agenda d'activitats
      • Cursos i tallers
      • Equipaments i adreces útils
      • Serveis municipals
      • Entitats
      • Plànol de la ciutat
      • Fills predilectes
      • Premis Ciutat del Prat
      • Policia Local
      • Protecció Civil
      • Calendari de dies festius
  • Atenció ciutadana
  • Temes
      • Educació
      • Cultura
      • Turisme
      • Esports
      • Ciutat i Territori
      • Empresa, comerç i ocupació
      • Persones
      • Obert
  • Actualitat
    • Agenda cultural

      Consulteu les notícies

      L’actualitat del Prat

      Anar a les notícies

      • Agenda d'activitats
      • Notícies
      • Xarxes socials, webs i blocs
      • RSS
      • elprat.tv
      • elprat.radio (91.6 FM)
      • elprat.digital
      • Revista El Prat
      • Butlletins
  • Sala de Premsa

Esteu aquí

Inici » Actualitat » Notícies » La pluja no va aturar les festes del barri Sant Jordi - Ribera Baixa!

La pluja no va aturar les festes del barri Sant Jordi - Ribera Baixa!

TEMES: Cultura,Centre Cívic Sant Jordi - Ribera Baixa, Unzip Arts Visuals

Algunes de les propostes organitzades per l'AVV es van traslladar al centre cívic

dimecres, 30 abril, 2025 - 12:00

Els dies 26 i 27 d'abril es van celebrar les Festes del Barri Sant Jordi – Ribera Baixa, organitzades per l’Associació de Veïns i Veïnes amb el suport del Centre Cívic Sant Jordi – Ribera Baixa i de diverses entitats del territori. Tot i la pluja, el veïnat va gaudir d'un cap de setmana intens d’activitats culturals, lúdiques i comunitàries. L'organització va traslladar diversos actes al centre cívic, combinant espais interiors i exteriors per garantir el desenvolupament complet de la programació.

El dissabte al matí, la mostra de dansa amb Estudi 10 va donar el tret de sortida des de la sala d'actes del centre cívic. La botifarrada popular es va traslladar a diumenge i va comptar amb uns 400 participants. En canvi, el concert de L@s Chirigotaur@s i l'actuació del grup de Bollywood de l'AVV, es van haver de cancel·lar.

La tarda de dissabte va ser especialment vibrant a la plaça Sant Jordi, amb activitats que van combinar creativitat, joc i música en un ambient comunitari. Un dels moments més destacats va ser la tercera Trobada ‘Fet a Mà’, que enguany va reunir unes 24 dones, majoritàriament del grup de ganxet del Ribera però també del grup de patchwork de Francesc Palau, del col·lectiu “Las locas de la aguja del Prat y Sant Cosme” i d’un dels grups de patchwork de l’Associació de Puntaires, actualment en residència al Centre Cívic. Durant la jornada, les participants van acabar la creació col·lectiva iniciada al març: un espectacular tendal elaborat amb quadrats de ganxet granny's, que es va penjar cobrint tres laterals de la carpa central de la plaça, transformant-la en un espai acolorit i acollidor. A més, es van decorar arbres amb peces de ganxet i amb els treballs manuals dels grups anteriorment anomenats.

L’objectiu de la trobada d’enguany era embellir la plaça amb decoracions fetes a mà i amb materials reciclats, una línia de treball que es mantindrà en futures edicions. Un cop finalitzada la instal·lació, les participants es van quedar compartint les seves tècniques manuals en un ambient tranquil i participatiu.

Simultàniament, la plaça Sant Jordi també es va celebrar la tarda de joc en família. Un dels grans atractius va ser la instal·lació participativa Pirene, de la companyia Apik Ipala. Inspirada en els paisatges dels Pirineus i les màquines de bales, aquesta proposta artística i mecànica combina art, artesania i joc a través de diverses estructures en què les participants van poder posar a prova el seu enginy i habilitat. L’Esplai GISC, va coordinar amb el suport de joves voluntaris i voluntàries de l’entitat una zona de jocs gegants oberta a totes les famílies assistents. La combinació d’aquestes propostes va fer de la tarda un espai compartit de joc, creativitat i convivència.

Com a colofó de la jornada, L’Orquestra de Barri va oferir, per primera vegada, un concert en el marc de les festes del barri. L’actuació va comptar amb una vintena de cantants amb un repertori popular i festiu, donant així un tancament festiu a una tarda farcida de creativitat i caliu veïnal.

El diumenge va arrencar amb la batucada de Krestatum, seguida dels inflables, la festa de l’escuma i la tradicional cercavila castellera, que va donar pas a la Diada amb els Castellers del Prat i de l’Adroc.

A la tarda, el Coro Rociero Alhambra va actuar a la plaça, mentre que el concert d’havaneres amb Montjuïc es va traslladar a l’interior del centre cívic a causa de la pluja. L’acte de cloenda amb rom cremat va servir per posar punt final a una edició que, malgrat les inclemències meteorològiques, va mantenir viu l’esperit festiu i la implicació veïnal durant tot el cap de setmana.

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 23 maig, 2025 - 13:00

Slow Food i aprofitament: la revolució comença a la cuina

Una trobada gastronòmica amb la cuinera Cesca Dos Santos i el pratenc Mariano...

dimecres, 21 maig, 2025 - 12:00

El Festival Ritmiks arriba al Prat de la mà de L'Escola d'Arts en Viu

Ritmiks és un festival europeu per a alumnat jove d'escoles de música i dansa

dimecres, 21 maig, 2025 - 12:00

Pedro Esteban recupera la memòria d’un Prat inundat a l’onzena edició del cicle L’autor i la seva obra

L’exposició “La riuada de 1971” mostra imatges inèdites d’un jove Esteban que...
Ajuntament del Prat
  • Accessibilitat
  • Protecció de dades
  • Avís legal
Ajuntament del Prat de Llobregat - Plaça de la Vila, 1 . 08820 El Prat de Llobregat - T: 93 379 00 50 - NIF: P-081 6800G - Registre d’Entitats Locals, núm: 01081825

Et recomanem que actualitzis el teu navegador per tindre una experiència de navegació complerta.


  • Chrome

  • Internet Explorer

  • Firefox

  • Safari