Esteu aquí

La platja militar del Prat rep el distintiu Platges Verges

Reconeix la qualitat ambiental i està atorgat per Ecologistes en Acció amb el suport de la Diputació de Barcelona

divendres, 15 juliol, 2011 - 18:30

El distintiu Platges Verges reconeix que la platja militar del Prat compta amb diversos sectors que mantenen un estat natural inalterable, que tenen un mínim d’intervencions i que gaudeixen d’un entorn i d’una qualitat d’aigua excel·lents.

Per tal de poder lluir les banderes identificatives, cal que les platges compleixin una sèrie de requisits, com ara estar protegides per algun tipus de figura oficial i no permetre l’accés de vehicles.  Ecologistes en Acció vol, amb aquesta distinció, conscienciar les administracions públiques en la necessitat de preservar les platges i valora els esforços dels municipis per mantenir-les. dins del possible, en el seu estat original.

La platja militar del Prat es caracteritza per ser una platja amb únic accès a peu, cosa que la fa poc concurreguda i cada cop amb menys afluència de gent a mida que et desplaces cap a la zona sud. Presenta un gran espai de reraduna amb espècies característiques com fonoll marí (Crithmum maritimum), el lliri de mar (Pancratium maritimum), molt panical marí (Eryngium maritimum) i la creuadeta marina (Crucianella maritima). Aquesta zona es troba totalment conservada degut a les limitacions físiques que es poden trobar en forma de cordes.

A la província de Barcelona l'han rebut, a més de la del Prat, la platja de Cal Francès i la Platja del Remolar (Viladecans) i la Platja Llarga (Vilanova i la Geltrú).

Compartir

Noticies relacionades

dijous, 11 juny, 2026 - 12:00

L’aigua de la platja obté una qualificació d’excel·lent en la primera analítica de la temporada

Els controls realitzats per l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) a principis...

divendres, 5 juny, 2026 - 12:45

El Mercat Municipal del Prat acull l’exposició 'Espigolar per transformar' contra el malbaratament alimentari

L'exposició itinerant, que ja ha superat els 12.000 visitants a Catalunya, es...

dijous, 4 juny, 2026 - 12:30

El Prat presenta les actuacions finançades amb fons Next Generation per impulsar un model turístic sostenible al Delta del Llobregat

El municipi ha executat diverses intervencions en natura, mobilitat i...