Esteu aquí

La manca de pluja redueix les llacunes

Fa 46 dies que no plou el mínim necessari per alimentar l'aqüífer superficial, que està baixant de nivell

dijous, 10 juliol, 2003 - 02:00

Tret de les quatre gotes esparses caigudes un parell de dies, inapreciables pels registres i pel seu efecte sobre el medi, fa 46 jornades que no plou sobre el nostre municipi, un fet excepcional.

Això està afectant l'aqüífer superficial, que alimenta els aiguamolls del delta del Llobregat. Llacunes grans com la Ricarda i el Remolar han rebaixat el seu nivell, i d'altres més petites, com les situades davant de la zona militar de la platja, estan pràcticament seques, fet que no passava des de la seva creació (són artificials), ara fa vuit anys.

Tot plegat està afectant la fauna dels aiguamolls, sobre tot peixos i amfibis, al reduir-se el seu hàbitat, mentre que la disminució del volum d'aigua suposa un risc perquè pot afavorir la concentració de contaminants. Les previsions meteorològiques, a més, no anuncien pluja per als propers dies.

Notícia relacionada: El juny més sec i calorós al Prat en anys [+]

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 19 setembre, 2025 - 15:00

Canvis al servei de tren per obres a l’estació de Castelldefels del 22 al 28 de setembre

El servei entre Gavà i Sitges quedarà interromput i hi haurà autobusos...

dilluns, 15 setembre, 2025 - 12:15

El Prat se suma a la Setmana Europea de la Mobilitat 2025

Activitats i promocions per fomentar una mobilitat més sostenible, segura i...