Esteu aquí

La història de la rumba catalana, al Museu del Prat

TEMES: Cultura

L'exposició "Les mil i una rumbes. 50 anys de rumba catalana" s'inaugura dijous.

dimecres, 25 març, 2009 - 09:36

Dijous 26 de març, a les 19 h, s'inaugura, al Museu del Prat (Centre Cultural Torre Balcells), l'exposició "Les mil i una rumbes. 50 anys de rumba catalana", que proposa un viatge que comença als anys quaranta i que arriba fins l’actualitat, de la mà d’un estil musical: la rumba catalana.

L’exposició vol ser una porta que ajudi a descobrir algunes de les mil i una rumbes que encara giren al ritme del “ventilador”, tot escoltant alguns dels seus noms més destacats.

"Les mil i una rumbes" estarà a la ciutat fins el 2 de juliol, i oferirà un seguit d'activitats paral·leles: el 27 d'abril, conferència - taller “La rumba catalana: teoria i pràctica”, a càrrec de Martí Marfà (antropòleg) i Rafael Salazar “Rafalitu” (músic); el 16 de maig, concert del grup D’Callaos, que presentaran el seu nou disc "El café de la niñas", i el 2 de juliol es posarà un punt i final a l'exposició amb un concert rumbero amb Framenquito de Bellota i Micu, i una demostració de rumba a càrrec de l’associació cultural Tot pel ball.

 

Compartir

Noticies relacionades

dijous, 29 gener, 2026 - 11:00

Concerts i audicions d'hivern a L'Escola d'Arts en Viu

Del 22 al 30 de gener les orquestres, les bandes, els combos i els grups d...

dimarts, 27 gener, 2026 - 13:30

El proper 2 de febrer es posa en marxa la convocatòria d’ajuts per a les activitats d’estiu 2026 i extraescolars 2026-2027

Les persones que no tinguin accés a mitjans telemàtics ja poden demanar cita...