Esteu aquí

La Fira Avícola del Prat va rebre més de 50.600 visitants el darrer cap de setmana

Per fer balanç de la fira, l’Ajuntament ha encarregat per primer cop, a mode de prova pilot, una enquesta de valoració del seu impacte social i econòmic. En una escala de l’1 al 5, la majoria de visitants puntuen la fira amb una nota d’entre un 4 i 5, incloent també les mesures de seguretat front a la covid. En relació a l’impacte econòmic de la fira, pel que fa als ingressos que reporta a la ciutat, s’estima en mig milió d’euros.

Fira Avícola 1

dimarts, 21 desembre, 2021 - 10:15

La 48a Fira Avícola del Prat ha rebut un total de 50.625 visites aquest darrer cap de setmana, entre la tarda de divendres 17 fins al diumenge 19 al vespre. Enguany, s’han tornat a aplegar a la Granja de la Ricarda els millors productes de proximitat i la millor gastronomia local, amb el Pota Blava com a protagonista, juntament amb la Carxofa Prat i altres verdures del Parc Agrari.

L’Ajuntament del Prat ha exposat avui les dades de balanç d’aquesta darrera edició de la fira. Per fer-ho, enguany ha encarregat per primera vegada una enquesta, a mode de prova pilot, per valorar l’impacte social i econòmic de la fira al Prat i el grau de satisfacció de la ciutadania amb l’esdeveniment, que ha elaborat la consultora J3BTres.

Segons aquesta enquesta pilot, que és previst ampliar en properes edicions,  la majoria de les visites al recinte de la fira corresponen a persones residents al Prat (80,7%), mentre que un 9,3% prové de Barcelona i el 10% d’altres localitats del Baix Llobregat o d’altres punts de Catalunya. La majoria de visitants, el 87,3%, ja havien visitat prèviament la fira en anys anteriors i la pràctica totalitat assegura que tornaria a repetir.

L’enquesta també indica que l’impacte econòmic total d’aquesta edició ha estat de 510.886,94 €, cosa que significa que cada euro invertit en l’organització de la fira es multiplica per 1,89.

Aquest impacte total inclou tant els beneficis directes com els indirectes. Els beneficis directes, de les vendes realitzades al mateix recinte firal -a les parades o a l’Espai Gastronòmic-, han estat de 255.934,72 €. En aquest sentit, cal tenir en compte que 3 de cada 4 visitants de la fira fan alguna compra i que la mitjana de despesa per persona és de 23 euros.

Els beneficis indirectes són els que suposa l’increment de les vendes del comerç o la restauració local, als establiments de tota la ciutat (no al recinte firal), coincidint amb la celebració d’aquest esdeveniment. Aquest impacte indirecte ha arribat a 254.952,22 €.

Des de l’Ajuntament, també es fa un balanç positiu d’aquesta primera edició presencial de la Fira Avícola després l’inici de la pandèmia, ja que l’any 2020 totes les seves activitats es van fer en format virtual. En aquesta edició, el recinte firal s’ha adequat amb totes les mesures de seguretat i de control d’aforament necessàries en el context sanitari actual.  Segons l’enquesta realitzada, la ciutadania puntua la seguretat de la Fira majoritàriament amb notes que oscil·len entre un 4 i 5 (sobre 5), en la línia de la seva valoració general del conjunt de l’esdeveniment.

A l’entorn del Pavelló avícola, tres mostres més: Espai Gastronòmic, Mostra Comercial i Mostra d’Entitats

Enguany, la Granja de la Ricarda ha tornat a comptar amb el tradicional pavelló avícola, on s’han exposat una setantenta de pollastres Pota Blava. Enguany, per fer-ho, ha estat necessari fer-los un test de grip aviar, amb resultat negatiu en tots els casos. L’epidèmia de grip aviar a Europa (tot i que amb cap cas a Catalunya) obligava a fer aquestes proves i prendre algunes mesures biosanitàries per poder autoritzar la mostra d’aviram.  

Al voltant d’aquest pavelló, s’ha situat la 34a Mostra Comercial, on s’han pogut adquirir productes de proximitat del territori, i l’Espai Gastronòmic, per poder tastar platillos o menús de fira amb el Pota Blava i la Carxofa Prat com a protagonistes. Enguany, s’ha acompanyat per primer cop d’una Mostra de Vins.

A més, s’han mostrat les activitats de prop d’un centenar d’entitats del teixit associatiu pratenc a la Mostra d’Entitats. D’altra banda, al final d’un any marcat pel debat sobre el projecte de l’aeroport que amenaçava la Ricarda, l’estand municipal s’ha dedicat a donar a conèixer aquesta zona protegida i el conjunt dels espais naturals del delta. Amb aquest objectiu, s’ha pogut conèixer la Ricarda a través d’una experiència audiovisual immersiva desenvolupada amb empreses catalanes com l’estudi SINOCA, a través de la tecnologia de Broomx.

La Mostra Comercial també s’ha acompanyat enguany d’una carpa dedicada a la projecció de l’activitat econòmica del municipi i al seu impacte al territori. Aquest nou espai ha estat promogut conjuntament per l’Ajuntament i les empreses per tal de promoure la consecució dels Objec­tius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’Agenda 2030.  

La imatge gràfica del conjunt de l’esdeveniment ha anat de nou a càrrec d’una artista local, en aquest cas de Tinta Fina (Núria Inés).

Compartir

Noticies relacionades

dimecres, 13 març, 2024 - 08:45

El 21 de març, sessió informativa “I després de l’ESO, què?” al Centre Cívic Palmira Domènech

La jornada s’adreça a famílies amb fills i filles que cursen 4t d’ESO

dijous, 7 març, 2024 - 12:30

Més de 250 estudiants assisteixen a la 26a edició de la Jornada d’Orientació Acadèmica i Professional

El programa inclou presentacions d’estudis, l’Espai Fira i el Punt d...

dimecres, 6 març, 2024 - 10:00

Les Jornades FP.Prat donaran a conèixer l’àmplia oferta de cursos del municipi

Se celebraran de l’11 al 15 de març