Esteu aquí

La dessalinitzadora triplica la producció d'aigua potable per la sequera

Es planteja incrementar l'activitat fins al 40% si continua sense ploure

dimarts, 9 febrer, 2016 - 10:00

La planta dessalinitzadora metropolitana, ubicada al polígon Pratenc del nostre municipi, treballa al 30% de la seva capacitat, quan normalment ho fa al 10%. La raó és la sequera i el descens de les reserves d'aigua als embassaments. Si persisteix la manca de pluja, la dessalinitzadora incrementarà la producció d'aigua potable fins al 40% de la seva capacitat.

Quan els embasaments són plens, la dessalinitzadora funciona al 10%, el mínim tècnicament recomanable perquè la maquinària no es deteriori. A mesura que els embassaments perden aigua, la dessalinitzadora n'incrementa la producció. La seva funció, per tant, és fonamentalment preventiva.

Consum moderat
Una de les característiques de la població metropolitana de Barcelona és la seva moderació en el consum d'aigua, de les més baixes d'Europa. Així, des de 2005 el consum a les llars s'ha reduït un 30%, situant-se actualment en 110 litres per persona i dia.
 

Compartir

Noticies relacionades

dimecres, 18 març, 2026 - 21:00

L’Ajuntament impulsa “Un Prat millor”, un pla d’actuacions intensives per reforçar el manteniment i la neteja de l’espai públic

Amb aquest pla es faran més de 6.000 microintervencions de millora carrer a...

divendres, 13 març, 2026 - 12:30

Canvis a l’R2 Sud i als Regionals per les obres entre Sitges i Garraf

Les obres obliguen a circular en via única i comportaran ajustos de...

dimarts, 3 març, 2026 - 14:00

Arrenca una nova edició de les Festes de la Carxofa amb les XVIIenes Jornades Gastronòmiques

La presentació del cartell, obra del creador pratenc Gabri Guerrero, i dels...