Esteu aquí

La dessalinitzadora començarà a funcionar l'estiu de 2009

Podrà generar 60 hectòmetres cúbics d'aigua potable cada any.

divendres, 15 juny, 2007 - 10:45

La dessalinitzadora metropolitana, que des del mes de gener passat s'està construïnt en uns terrenys adjacents a la depuradora del Baix Llobregat, en terme municipal del Prat, començarà a funcionar l’estiu de 2009. Així ho va explicar ahir Tomàs Cazurra, director d'obra de la dessalinitzadora, en una conferència al Centre d'Informació Prat 21.

D’aquí a dos anys, l’aigua que se subministra a l’àrea metropolitana de Barcelona millorarà la seva qualitat i la seva quantitat amb aquesta dessalinitzadora, la més gran a Europa d’aquestes característiques.

L’aplicació d’un sistema d’osmosi inversa permetrà aportar 60 hectòmetres cúbics extres d'aigua potable cada any.El projecte de la dessalinitzadora compta amb una planta pilot als terrenys de l’antic càmping Cala Gogó.

Tot seguit podeu consultar uns plafons informatius (Pdf) sobre la dessalinitzadora, exposats al Centre d'Informació Prat 21.

Compartir

Noticies relacionades

dilluns, 13 abril, 2026 - 12:30

S’inicien millores de reparació a la B-250 (Ronda Llevant) en horari nocturn

Els treballs s’executaran de nit, del 13 al 17 d’abril, i sempre es mantindrà...

dimecres, 8 abril, 2026 - 12:30

S’inicien les obres de millora del clavegueram del carrer Riu Túria i la reurbanització del carrer Esplugues de Llobregat

Les actuacions, que s’allargaran entre cinc i nou mesos, comportaran...

dilluns, 30 març, 2026 - 13:30

El PR3 allarga el seu recorregut fins la platja els caps de setmana i festius

Fins al 29 de setembre, el PR3 perllonga el seu trajecte fins al litoral els...