Esteu aquí

La ciutadania aprova el servei de neteja i recollida i demana millores

La neteja treu una puntuació de 5,1 sobre 10 i la recollida un 5,7 per part de la població, que proposa millores sobre tot relacionades amb els excrements i orins canins

Quim Bartolomé i David Vicioso

Joaquim Bartolomé, tinent d'alcalde de Manteniment i Serveis Urbans, i David Vicioso, regidor de Participació, durant la presentació pública dels resultats de la diagnosi.

dijous, 16 març, 2017 - 08:45

Aquesta setmana s'han presentat els resultats de la diagnosi actual de la ciutadania i de les propostes de millora per al disseny del nou servei i la nova contracta de neteja viària i recollida de residus municipals, elaborada a partir d’un procés de participació ciutadana.

L’objectiu era conèixer quines són les principals preocupacions de la població, de manera que els nous serveis de recollida de residus i neteja viària responguin tant a aspectes tècnics com a les necessitats expressades per la ciutadania. En total s'han fet 786 enquestes.

Neteja viària

La valoració mitja del servei de neteja viària és actual és de 5,1 sobre 10. El que més preocupa, amb diferència, a la ciutadania són els excrements i orins de gos. Aquesta problemàtica s'atribueix a la manca de civisme dels amos dels animals i és especialment sensible en parcs, places, zones de joc infantil i entrades a les escoles. En aquest sentit, les persones enquestades demanen més serveis de neteja dels orins i més vigilància i sancions a aquests comportaments, així com campanyes de comunicació, formació i sensibilització. Un altre aspecte que consideren que caldria millorar és la neteja a fons de les voreres amb aigua. 

Recollida de residus

La valoració mitjana de la recollida de residus és del 5,7 sobre 10. El que més preocupa a les persones enquestades són els horaris de recollida i el soroll dels camions. Es constata una controvèrsia entre el soroll que fan els camions de recollida a la nit i l’embús de trànsit que provoquen quan treballen a primera hora del matí en els principals eixos de la ciutat. Una altra queixa, els desbordaments de residus fora dels contenidors, s'atribueix a l'incivisme. 

Nova contracta

De cara al concurs públic per a la nova contracta municipal de neteja viària i recollida de residus, l'Ajuntament tindrà en compte els resultats d'aquest procés participatiu per incloure les demandes ciutadanes en el plec de condicions.

Compartir

Noticies relacionades

dimarts, 16 abril, 2024 - 13:30

La Fira d’abril, motiu de la propera discoteca inclusiva del Prat

El proper dissabte, 20 d’abril, de 17 a 19 h, es durà terme al Casal Cívic i Comunitari – Delta, la quarta sessió d’enguany de la di...

dimarts, 16 abril, 2024 - 12:00

L’aplicació ‘Amb tu, un Prat Millor’ resol gairebé 2.000 incidències durant 2023

La majoria de les peticions han fet referència a qüestions relacionades amb...