dijous, 1 maig, 2003 - 02:00
Les obres, que van començar al final del 2000, han tingut com a objectiu resoldre alguns problemes que presentava aquest carrer, com ara la inseguretat del trànsit (especialment els girs a l'esquerra i les incorporacions) i dels vianants als passos de zebra. A més, les voreres tenien diverses dimensions i estaven fetes malbé per les arrels dels pins, les branques dels quals eren moltes vegades massa a prop dels edificis. D'altra banda, les jardineres eren obsoletes i difícils de mantenir. Finalment, calia renovar les envellides instal·lacions de serveis (clavegueram, telefonia, electricitat, gas, aigua i enllumenat), i també instal·lar-hi fibra òptica.
Mitjana elevada amb arbres
La nova Carretera de la Marina disposa d'una mitjana elevada de dos metres d'amplada i dues calçades de cinc metres. A la mitjana hi ha una filera d'arbres (plàtans), els nous fanals i la senyalització del trànsit, i a més permet protegir i agilitar les diferents maniobres dels vehicles, i també els passos de vianants.
Un dels aspectes de la reforma que crida més l'atenció és la substitució dels pins per tipuanes i arbres de l'amor, ja que va quedar demostrat que el pi no és l'arbre més adequat per a les voreres estretes i molt transitades. Molts veïns s'havien queixat de la resina que embrutava els vehicles i les persones, de la pinassa que s'acumulava al carrer i del deteriorament del paviment, esquerdat i aixecat per la força de les arrels. Abans de retirar els pins es va analitzar la situació de cadascun, i se'n van poder trasplantar trenta-dos a un altre lloc. En total, la nova Carretera de la Marina té 142 arbres nous. La reforma integral d'aquest carrer ha representat una inversió de més de 4.800.000 euros.
Redacció
dimarts, 22 abril, 2025 - 14:45
dimecres, 16 abril, 2025 - 10:45
dilluns, 14 abril, 2025 - 15:15