Esteu aquí

L’ Ikigai d’ensenyar i aprendre

Una nova manera de viure les Arts Visuals a l’Escola Ramon Llull

dilluns, 6 maig, 2019 - 09:45

Aquest és el tercer any d’immersió interdisciplinària com a línia metodològica a l’Escola Ramon Llull. A final del curs passat, arrel de les reunions del treball de la Comissió de Visual i Plàstica, l’escola es va plantejar un seguit de qüestions: com transformar les arts visuals i plàstiques en una activitat transformadora i no en un mer taller de manualitats? Com aplicar un model didàctic per tal de fomentar la mirada crítica de l’alumnat? Com sensibilitzar-lo perquè les emocions, la imaginació i la creativitat puguin materialitzar-se? I com fer tot això implementant els interessos dels infants, els projectes i el treball cooperatiu?

Fins ara i des de l’octubre, l’escola ha gaudit de la presència d’una educadora de l’Escola d’Arts del Prat que ha estat exercint una formació setmanal en Arts Visuals en el marc del Programa IntersECCions i actualment està realitzant un acompanyament de les mestres a l’aula.

Tot aquest canvi metodològic ha generat, per començar, un garbuix d’emocions internes en les pròpies mestres de l’escola. Aquestes, manifesten que des de feia uns anys seguien un ensenyament de caire més compartimentat, i que ara, amb la introducció d’aquesta nova metodologia interdisciplinària contemporània, han pogut explorar la seva faceta artística i això els ha permès millorar els vincles afectius, sentir-se més properes les unes de les altres i estar més receptives dins i fora de l’escola captant així l’entrada i sortida d’inputs i possibilitant la col·laboració amb entitats de l’ entorn i professionals externs.

Aquest canvi metodològic també ha estat revelador per a l’alumnat de l’escola, possibilitant l’entusiasme, el gaudi i motivació d’aquest i generant una retroalimentació entre alumnes i mestres, a més del desenvolupament d’un mirada crítica i artística. Ara els nens i nenes interpreten els quadres a través de les emocions, les tonalitats, els colors... en comptes de concebre’ls únicament com a objecte estètics.

A finals de maig a l’Escola Ramon Llull es realitzarà la setmana cultural durant la qual es realitzaran accions per mostrar i compartir els aprenentatges realitzats durant el curs mitjançant els projectes d’IntersECCions i que s’engloben dins del Compartim Interseccions. Per aquesta ocasió comptaran amb la participació de la poetessa Joana Bel, els poemes de la qual han estat explorats per l’alumnat tant a través de la lectura i l’escriptura poètica com de les arts plàstiques. Durant aquesta jornada també comptaran amb la participació del Col·lectiu Palomar, especialitzat en el Feminisme Queer, de les Puntaires del Prat i de les famílies implicades.

Compartir

Noticies relacionades

dijous, 18 desembre, 2025 - 12:45

Els Serveis d’Educació Ambiental donen suport als 600 m2 d’horts dels centres educatius

Són 11 espais d’hort, el primer creat fa més de 15 anys i el darrer, al...

dimecres, 17 desembre, 2025 - 10:00

L'Escola d'Arts en Viu participa a les activitats de Nadal al Prat

Les col·laboracions musicals d'alumnes s'han fet al pessebre de la plaça de...

dimecres, 17 desembre, 2025 - 08:15

“Se hace camino al mirar...”, una exposició amb l’entorn natural de la ciutat com a protagonista

La mostra es pot visitar al Centre Cívic Palmira Domènech i és fruit de l...