Esteu aquí

Èxit de reproducció de la gavina corsa als espais naturals

Aquest any han nidificat 140 parelles al delta del Llobregat, traient més de 156 pollets.

dimarts, 22 juny, 2010 - 11:27

La gavina corsa és una espècie escassa, ja que cria en llocs molt localitzats, quasi específica de la Mediterrània. Segons el Consorci del delta del Llobregat, els esforços dedicats a aconseguir la màxima tranquil·litat als espais naturals i zones properes és el que més ha contribuït a la nidificació d’aquesta espècie al delta del Llobregat.
 
A Catalunya, la gavina corsa només nidificava amb regularitat al delta de l’Ebre, però des de  2009 té un altre nucli de cria al costat al delta del Llobregat.

Aquí es comporta com una espècie estival, amb importants efectius que reposen  durant el dia a les platges més tranquil·les.

L’any 2010 s’hi han establert unes 140 parelles, que han tret més de 156 pollets. D’aquests, 92 han estat anellats per personal del Consorci del Delta i de la Generalitat, en una operació conjunta efectuada el dia 15 de juny.

D’aquesta manera es confirma la consolidació del nucli reproductor de gavina corsa del delta del Llobregat.

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 5 juny, 2026 - 12:45

El Mercat Municipal del Prat acull l’exposició 'Espigolar per transformar' contra el malbaratament alimentari

L'exposició itinerant, que ja ha superat els 12.000 visitants a Catalunya, es...

dijous, 4 juny, 2026 - 12:30

El Prat presenta les actuacions finançades amb fons Next Generation per impulsar un model turístic sostenible al Delta del Llobregat

El municipi ha executat diverses intervencions en natura, mobilitat i...

dimecres, 3 juny, 2026 - 09:15

Prop de 100 infants i joves del Prat participen en una trobada per reivindicar una ciutat més sostenible

Alumnat de 12 centres educatius, docents i equips d’educació ambiental...