Esteu aquí

Èxit de reproducció de la gavina corsa als espais naturals

Aquest any han nidificat 140 parelles al delta del Llobregat, traient més de 156 pollets.

dimarts, 22 juny, 2010 - 11:27

La gavina corsa és una espècie escassa, ja que cria en llocs molt localitzats, quasi específica de la Mediterrània. Segons el Consorci del delta del Llobregat, els esforços dedicats a aconseguir la màxima tranquil·litat als espais naturals i zones properes és el que més ha contribuït a la nidificació d’aquesta espècie al delta del Llobregat.
 
A Catalunya, la gavina corsa només nidificava amb regularitat al delta de l’Ebre, però des de  2009 té un altre nucli de cria al costat al delta del Llobregat.

Aquí es comporta com una espècie estival, amb importants efectius que reposen  durant el dia a les platges més tranquil·les.

L’any 2010 s’hi han establert unes 140 parelles, que han tret més de 156 pollets. D’aquests, 92 han estat anellats per personal del Consorci del Delta i de la Generalitat, en una operació conjunta efectuada el dia 15 de juny.

D’aquesta manera es confirma la consolidació del nucli reproductor de gavina corsa del delta del Llobregat.

Compartir

Noticies relacionades

dijous, 15 gener, 2026 - 11:45

S’inicien les obres de reurbanització del carrer Serra del Cadí

Els treballs, que s’allargaran aproximadament deu mesos, renovaran serveis,...

dijous, 15 gener, 2026 - 11:30

Arrenca la nova campanya anual de plantació d’arbrat urbà a la ciutat

Es plantaran 340 arbres de 43 espècies diferents en 375 punts per reforçar la...
AMBICI

dimarts, 13 gener, 2026 - 16:45

Descobrir el Prat i el Delta en bicicleta elèctrica, més fàcil amb AMBici

L’abonament flexible d’un, dos o tres dies permet als visitants moure’s de...