Esteu aquí

Es trenca un tram de 500 metres del futur moll Prat del port

Els tècnics investiguen la causa del moviment de blocs de formigó.

dimecres, 3 gener, 2007 - 09:45

Un tram de 500 metres de la barrera de blocs de formigó que delimita la plataforma de terra guanyada al mar del futur moll Prat, en les obres d'ampliació del port de Barcelona, es va trencar dilluns per causes desconegudes. El tram afectat va ser construït fa 15 mesos.

El desplaçament de la barrera cap al mar no va causar danys personals perquè no hi havia ningú treballant-hi ni tampoc afecta la navegació. El moll Prat s'anomena així perquè es construeix en terrenys guanyats al mar davant del territori pertanyent al terme municipal del Prat.

Les causes de la ruptura s'estan investigant, però poden estar relacionades amb problemes a la base submarina de terra on s'assenten els blocs o bé a una gran diferència de pressió entre el mar, ara en marea baixa pel fort anticicló instal·lat sobre Catalunya, i la massa d'aigua interior que s'ha d'assecar.

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 5 juny, 2026 - 12:45

El Mercat Municipal del Prat acull l’exposició 'Espigolar per transformar' contra el malbaratament alimentari

L'exposició itinerant, que ja ha superat els 12.000 visitants a Catalunya, es...

dijous, 4 juny, 2026 - 12:30

El Prat presenta les actuacions finançades amb fons Next Generation per impulsar un model turístic sostenible al Delta del Llobregat

El municipi ha executat diverses intervencions en natura, mobilitat i...

dimarts, 2 juny, 2026 - 13:45

L'Ajuntament intensifica la neteja de carrers i contenidors a l’estiu

El servei de baldeig amb aigua s’intensifica i es farà cada 10 dies, mentre...