Esteu aquí

Es monitoritza el consum d'energia de 44 edificis municipals

Amb un control estricte es pot arribar a estalviar un 15%

dimecres, 22 octubre, 2014 - 14:02

Amb l'objectiu de reduir al màxim el consum d'energia, l'Ajuntament del Prat ha monitoritzat el consum de 44 equipaments municipals. La monitorització permet saber en temps real quant, com i en què es gasta l'energia, i serveis per detectar avaries i ineficiències en l’ús i programació de determinades màquines, optimitzar les programacions de la calefacció i l’aire condicionat i reduir el consum inútil. Així, permet consumir únicament l’energia útil per aconseguir el confort esperat.

S’estima que aquest sistema permetrà aplicar mesures d’estalvi del 15% del consum d'electricitat i gas. En algunes proves pilot ja realitzades, el consum en calefacció s'ha pogut reduir fins a un 40%.

Els edificis monitoritzats són tots els equipaments esportius, totes les escoles de primària i escoles bressol, els centres cívics i altres edificis culturals i d’oficines. Gairebé el 80% del consum energètic municipal correspon a aquests equipaments, mentre que la resta és atribuïble a l'enllumenat públic.

Aquests 44 equipaments consumeixen 17,52 milions de kilowats/hora en un any, que en diners suposa 1.841.968 €. Amb el 15% d’estalvi previst amb la monitorització es deixaran de consumir 2,63 milions de kilowats/hora en un any (l’equivalent al consum mitjà anual de 317 famílies de tres membres).

Compartir

Noticies relacionades

dimecres, 23 juliol, 2025 - 08:45

El Prat estrena la Ronda Nord i guanya amb ella un nou accés als grans eixos viaris del nostre entorn

La nova connexió, que ha suposat una inversió de tres milions d’euros, forma...

dijous, 17 juliol, 2025 - 14:45

Nou sentit de circulació al polígon Urgoiti per millorar la seguretat viària

Les intervencions es completaran la propera setmana i afavoreixen la connexió...
garbelladora amb.jpeg

dijous, 17 juliol, 2025 - 14:00

Finalitzen les tasques de neteja de la platja arran de l’episodi de fortes pluges

L’AMB ha dut a terme treballs intensius per retirar la gran quantitat de...