Esteu aquí

Es constitueix el govern de l’Àrea Metropolitana de Barcelona

L’alcalde del Prat, Lluis Tejedor, forma part d’aquest govern

divendres, 27 juliol, 2007 - 16:49

El govern que es va constituir ahir, i del qual és president l’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, està format pel Partit dels socialistes de Catalunya, per Esquera Republicana, per Iniciativa per Catalunya-Verds i per, primera vegada en els 20 anys d’existència d’aquesta entitat, per Convergència i Unió. Això, segons  els representants dels partits que formen aquest nou govern,  permetrà un major consens a l’hora d’encarar els grans temes que afecten a l’àrea metropolitana de Barcelona, un organisme que aplega 36 ciutats.

 

Les prioritats de gestió pels propers quatre anys seran el transport públic, la vivenda, la qualitat de vida i el desenvolupament econòmic d’aquest àmbit territorial.

 

L´Àrea Metropolitana de Barcelona és un territori on viuen més de 3 milions de persones i que s’enfronta a reptes comuns que les diferents ciutats no poden assumir per sí soles, com ara la conservació del medi ambient, el transport públic o la gestió de residus. Consta de tres entitats: la Mancomunitat de municipis de l’àrea metropolitana, l’entitat metropolitana del medi ambient i l’entitat metropolitana del transport.

Compartir

Noticies relacionades

dijous, 2 juliol, 2026 - 13:30

L’alcaldessa Alba Bou Jordà porta a Brussel·les la posició contrària de la ciutat del Prat a l'ampliació de l'aeroport

L’alcaldessa Alba Bou Jordà ha participat a les jornades ‘Next Stop:...

dimecres, 1 juliol, 2026 - 13:30

Comencen el monitoratge i jocs d'aigua a la piscina del Fondo d'en Peixo, oberta a tothom i durant tot l'estiu

Aquesta piscina romandrà oberta juliol i agost amb activitats dinamitzades i...

dijous, 25 juny, 2026 - 21:00

El ple municipal aprova la rebaixa del 15% de la taxa de recollida de residus

A la sessió del mes de juny també s’ha aprovat inicialment la regulació de la...