Esteu aquí

Es comença a desplegar el nou servei de neteja i recollida

S'ha presentat a la ciutadania durant la Fira Avícola.

dilluns, 14 desembre, 2009 - 08:20

Avui dilluns es posa en marxa la nova contracta de neteja viària i recollida de residus del Prat, que es desenvoluparà a la ciutat en els propers 8 anys i es basa en tres eixos fonamentals: més servei, més facilitat i més sostenibilitat.

Així, s’incrementaran les freqüències de neteja en funció de l’ús dels carrers i dels horaris, augmentant per exemple el servei durant les tardes, nits i festius. Una novetat important és que s’agruparan tots els contenidors en una sola illa ecològica amb l’objectiu de potenciar la recollida selectiva.

De fet, amb aquestes illes, els punts amb contenidors es reduiran a més de la meitat, passant dels 450 actuals als 200, fet que permetrà guanyar més llocs d'aparcament.

Una altra novetat important és el reforç de la neteja amb aigua a pressió, especialment a la nit.

Pel que fa als aspectes mediambientals cal destacar que els nous camions funcionen amb gas natural, fet que els fa menys contaminats i més silenciosos.

Compartir

Noticies relacionades

dijous, 18 desembre, 2025 - 12:45

Els Serveis d’Educació Ambiental donen suport als 600 m2 d’horts dels centres educatius

Són 11 espais d’hort, el primer creat fa més de 15 anys i el darrer, al...

dijous, 18 desembre, 2025 - 10:45

L’Ajuntament del Prat guanya el Premi a la Millor Acció Comunicativa als Premis de Comunicació de la Diputació de Barcelona

El premi reconeix la campanya “Tu tens la clau”, de difusió dels nous...

dimecres, 17 desembre, 2025 - 08:15

“Se hace camino al mirar...”, una exposició amb l’entorn natural de la ciutat com a protagonista

La mostra es pot visitar al Centre Cívic Palmira Domènech i és fruit de l...