Esteu aquí

Es comença a desplegar el nou servei de neteja i recollida

S'ha presentat a la ciutadania durant la Fira Avícola.

dilluns, 14 desembre, 2009 - 08:20

Avui dilluns es posa en marxa la nova contracta de neteja viària i recollida de residus del Prat, que es desenvoluparà a la ciutat en els propers 8 anys i es basa en tres eixos fonamentals: més servei, més facilitat i més sostenibilitat.

Així, s’incrementaran les freqüències de neteja en funció de l’ús dels carrers i dels horaris, augmentant per exemple el servei durant les tardes, nits i festius. Una novetat important és que s’agruparan tots els contenidors en una sola illa ecològica amb l’objectiu de potenciar la recollida selectiva.

De fet, amb aquestes illes, els punts amb contenidors es reduiran a més de la meitat, passant dels 450 actuals als 200, fet que permetrà guanyar més llocs d'aparcament.

Una altra novetat important és el reforç de la neteja amb aigua a pressió, especialment a la nit.

Pel que fa als aspectes mediambientals cal destacar que els nous camions funcionen amb gas natural, fet que els fa menys contaminats i més silenciosos.

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 31 octubre, 2025 - 09:15

Un icònic retrat a llapis del Potablava més pur, obra de Xavi Mateo, il·lustra el cartell de la 52a Fira Avícola del Prat

Al cartell se suma aquest any un mural de gran format inspirat en l'obra de...

dimarts, 14 octubre, 2025 - 14:30

Comença la renovació de la senyalització vial als eixos principals del municipi, que millora la seguretat per vianants i vehicles

Els treballs s’iniciaran aquesta setmana, segons les condicions...

dimecres, 8 octubre, 2025 - 11:15

Reobertura de la gespa de Plaça Catalunya després de les tasques de millora

L’espai verd torna a estar accessible per a la ciutadania després d’un...