Esteu aquí

En marxa un pla de mobilitat per als accessos a l'aeroport

L'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha fet una convocatòria pública d'ofertes per a la redacció del Pla de Mobilitat Específic de l'aeroport.

dilluns, 12 febrer, 2007 - 10:00

El Pla de l'ATM, que haurà d'estar enllestit d'aquí a cinc mesos, té com a objectiu millorar i potenciar el transport públic a l'aeroport, paral·lelament a les actuacions de grans infrastructures ferroviàries aprovades i algunes ja en fase d'execució, per tal de donar un servei de transport de qualitat a l'aeroport.

L'estudi tindrà en compte la demanda de transport a l'aeroport i la seva possible evolució en els propers anys. En aquest sentit, l'aeroport del Prat va tenir l'any 2005 un trànsit de 27,1 milions de persones i compta, aproximadament, amb 14.000 llocs de treball directes. A més, es preveu posar en funcionament l'any 2008 una nova terminal que duplicarà el nombre de passatgers.

El Pla analitzarà les millores a realitzar en el transport públic existent i establirà estratègies que col·laborin a disminuir l'impacte ambiental de la mobilitat en aquesta zona.

El Pla de Mobilitat contemplarà quatre escenaris temporals:

· 1. A dia d'avui: passatgers, treballadors i mercaderies: Té com a objecte diagnosticar la situació actual i proposar principalment millores
específiques per al col·lectiu de treballadors.

· 2. Amb la terminal sud oberta però sense servei ferroviari: Aquest escenari té per objecte determinar quin és el nivell d'oferta d'autobusos llançadores des la terminal actual o l'estació ferroviària a la nova terminal sud.

· 3. Accés de rodalies de Renfe i metro a la terminal sud: Definició del nivell de servei ferroviari d'aquestes línies i del transport públic de superfície definitiu.

· 4. En servei totes les modalitats de transport: Establir les estratègies de transport públic per garantir un bon servei intermodal.

En els diferents escenaris, es tindrà en consideració la capacitat operativa de la terminal sud en cadascun d'ells, la configuració dels accessos viaris a l'aeroport i el grau d'implantació de la Ciutat Aeroportuària.

Compartir

Noticies relacionades

dilluns, 30 març, 2026 - 13:30

El PR3 allarga el seu recorregut fins la platja els caps de setmana i festius

Fins al 29 de setembre, el PR3 perllonga el seu trajecte fins al litoral els...

divendres, 27 març, 2026 - 14:15

La Hora del Planeta 2026 celebra 20 anys i El Prat es suma apagant la Casa de la Vila i les torres d’aigua

El municipi participarà el 28 de març en l’apagada mundial impulsada per WWF...

dimecres, 18 març, 2026 - 21:00

L’Ajuntament impulsa “Un Prat millor”, un pla d’actuacions intensives per reforçar el manteniment i la neteja de l’espai públic

Amb aquest pla es faran més de 6.000 microintervencions de millora carrer a...