Esteu aquí

Els judicis ràpids arriben al Prat.

El dia 28 d'abril passat va començar el procediment per a l'enjudiciament ràpid d'unes faltes i uns delictes determinats.

diumenge, 1 juny, 2003 - 02:00

La Junta de Jutges dels jutjats del Prat de Llobregat ha acordat un seguit de mesures d'organització interna i de coordinació amb el Cos Nacional de Policia i amb la Policia Local per posar en marxa aquest nou procediment. Per aquest motiu, abans d'implantar-lo, la degana dels jutjats del Prat, Cristina Ferrando, va mantenir una reunió amb els responsables de tots dos cossos policials.

Aquest nou procediment neix d'una reforma parcial de la Llei d'Enjudiciament Criminal que té com a intenció agilitar la resposta judicial en unes conductes penals determinades que generen inseguretat ciutadana, amb una rellevància especial en concepte de delictes flagrants i amb una marcada incidència en els supòsits de violència domèstica, furts, robatoris, robatoris d'ús de vehicles i delictes contra la seguretat del trànsit, com ara la conducció de vehicles amb índexs elevats d'alcoholèmia.

Això significa que qualsevol dels delictes i les faltes ressenyats en el paràgraf anterior es podrà jutjar en un termini no superior a quinze dies després que s'hagi comès el delicte o la falta, sempre que abans hagi tingut lloc la detenció o la imputació del presumpte responsable.

 

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 20 juny, 2025 - 15:15

El Prat, escenari de la trobada anual de les principals denominacions d’origen i indicacions geogràfiques protegides de Catalunya

El municipi acull representants de les principals figures de qualitat...

divendres, 20 juny, 2025 - 13:00

L'aigua de la platja del Prat manté una qualitat excel·lent

Les anàlisis realitzades el passat 16 de juny confirmen el bon estat de l...

divendres, 20 juny, 2025 - 12:30

Demà s’activen els jocs d’aigua als jardins de la Noguera

El pròxim cap de setmana es posaran en marxa els de la plaça de Louis Braille...