Esteu aquí

Els alcaldes demanen un govern metropolità únic

La Generalitat va suprimir fa 20 anys la Corporació Metropolitana.

dimecres, 29 març, 2006 - 11:26

Un total de 34 alcaldes i alcaldesses de l'àrea metropolitana de Barcelona han signat un manifest en el qual reclamen a la Generalitat l'aprovació de la llei que ha de permetre la constitució d'un govern metropolità únic abans de les eleccions municipals de l'any vinent.

Els batlles volen que aquest organisme s'ocupi dels serveis de mobilitat, transports, medi ambient, aigües, residus, infrastructures, obres, serveis, urbanisme i habitatge, tot creant un ens que simplificaria el dibuix actual, ja que es passaria de les tres entitats actuals a una sola, i que seria com una restauració de l'extingida Corporació Metropolitana, suprimida per la Generalitat fa 20 anys.

El manifest porta la signatura de tots els alcaldes del PSC, d'ICV (entre els quals l'alcalde del Prat, Lluís Tejedor), d'ERC i independents, mentre que dels dos de CiU, un l'ha signat (el de Pallejà) i l'altre no (el de Sant Cugat del Vallès).

Tejedor ha assenyalat que cal una certa pressa en l'aprovació de la llei "perquè l'àrea metropolitana no es pot permetre perdre quatre anys més sense una ordenació territorial pensada per prestar millors serveis a la ciutadania".

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 6 febrer, 2026 - 17:00

Acaba la Fira de la FP del Baix Llobregat, que ha acollit més de 16.000 alumnes durant quatre dies a la Granja de la Ricarda

Alumnat i famílies del Prat i de tota la comarca han pogut conèixer una...

dijous, 29 gener, 2026 - 21:45

L’Ajuntament del Prat dona suport a la plantilla d’Akzo Nobel

El primer ple municipal ordinari de l’any ha aprovat una declaració...
David Vicioso Adrià

dijous, 22 gener, 2026 - 18:00

David Vicioso pren el relleu de Rafa Duarte com a regidor de Policia Local

La convocatòria de noves places de policia, el desplegament de càmeres de...