Esteu aquí

Els alcaldes demanen un govern metropolità únic

La Generalitat va suprimir fa 20 anys la Corporació Metropolitana.

dimecres, 29 març, 2006 - 11:26

Un total de 34 alcaldes i alcaldesses de l'àrea metropolitana de Barcelona han signat un manifest en el qual reclamen a la Generalitat l'aprovació de la llei que ha de permetre la constitució d'un govern metropolità únic abans de les eleccions municipals de l'any vinent.

Els batlles volen que aquest organisme s'ocupi dels serveis de mobilitat, transports, medi ambient, aigües, residus, infrastructures, obres, serveis, urbanisme i habitatge, tot creant un ens que simplificaria el dibuix actual, ja que es passaria de les tres entitats actuals a una sola, i que seria com una restauració de l'extingida Corporació Metropolitana, suprimida per la Generalitat fa 20 anys.

El manifest porta la signatura de tots els alcaldes del PSC, d'ICV (entre els quals l'alcalde del Prat, Lluís Tejedor), d'ERC i independents, mentre que dels dos de CiU, un l'ha signat (el de Pallejà) i l'altre no (el de Sant Cugat del Vallès).

Tejedor ha assenyalat que cal una certa pressa en l'aprovació de la llei "perquè l'àrea metropolitana no es pot permetre perdre quatre anys més sense una ordenació territorial pensada per prestar millors serveis a la ciutadania".

Compartir

Noticies relacionades

dijous, 18 desembre, 2025 - 19:15

L’Ajuntament fa un pas més per donar suport a les entitats de la ciutat

El Ple Municipal ha aprovat avançar a les entitats el 80% de les subvencions...

dilluns, 15 desembre, 2025 - 14:45

Les autoritats atenen el cas d’una menor sostreta al Prat pel seu pare

Si teniu qualsevol informació que considereu que pot ser rellevant,...

divendres, 12 desembre, 2025 - 09:15

Set agents i comandaments de la policia local del Prat, condecorats en l’acte a Paiporta per agrair els policies que van acudir a la localitat durant la Dana

La ciutat valenciana va agrair en un acte divendres passat els més de 900...